Ως «μια σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο» χαρακτήρισε τη σημερινή ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Με την ομιλία του πρωθυπουργού άνοιξε η εκδήλωση για τα εγκαίνια και την παράδοση του τμήματος Λαμία-Καλαμπάκα του αυτοκινητοδρόμου Ε65.
«Γνωρίζω πολύ καλά πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος, ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία, καθώς αποτελούσε ένα όνειρο δεκαετιών» τόνισε ο πρωθυπουργός, κάνοντας λόγο για «έργο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας».
Όπως είπε, μειώνεται σε 2,5 ώρες η διάρκεια του ταξιδιού από την Αθήνα στην Καρδίτσα, και σε 3 ώρες από την Αθήνα στα Τρίκαλα.
«Έργο που πέρασε από 40 κύματα»
Κάνοντας αναδρομή στην πορεία του έργου και στις δυσκολίες που συνάντησε, σημείωσε πως «πέρασε από 40 κύματα».
«Δοκιμάστηκε και αυτό μέσα στην οικονομική κρίση. Έφτασε κάποια στιγμή να είναι “κολοβό”, να έχει παραδοθεί μόνο το μεσαίο τμήμα, το νότιο να αντιμετωπίζει σημαντικά τεχνικά προβλήματα και το βόρειο τμήμα να βρίσκεται σε χρηματοδοτικό κενό» ανέφερε.
Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, «αν δεν ήταν η επιμονή της κυβέρνησης και μια σκληρή διαπραγμάτευση που έγινε τότε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα μπορούσαμε να είχαμε εξασφαλίσει την ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος».
Για να γίνει ο Ε65 ο αυτοκινητόδρομος που σχεδιάστηκε πριν από 15 χρόνια θα πρέπει να γίνει παράδοση και του βόρειου τμήματος· ο πρωθυπουργός εκτίμησε ότι αυτό θα συμβεί τα επόμενα δύο χρόνια.
«Η ΝΔ είναι η παράταξη που έβαλε την Ελλάδα στην Ευρώπη, κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους και μεταφράζοντας αυτή τη σχέση μας με την ΕΕ σε απτά έργα προς όφελος των Ελλήνων» υποστήριξε.
Και συνέχισε: «To 2019 είχαμε δεσμευθεί να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε απέραντο εργοτάξιο. Σήμερα τα εργοτάξια πια δίνουν σταδιακά τη θέση τους σε έτοιμα έργα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών».
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας είπε ότι ο Ε65 αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Κεντρικής Ελλάδας. Σημείωσε δε ότι είναι ένα «άρτιο τεχνικά έργο που κατασκευάστηκε με πόρους του ΕΣΠΑ, έργο που αναβαθμίζει το οδικό δίκτυο, την οδική ασφάλεια και διευκολύνει τις μετακινήσεις με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες».
Τι παραδόθηκε στην κυκλοφορία
Τα νέα τμήματα που παραδόθηκαν είναι τα Λαμία-Ξυνιάδα (18,5 χλμ) και Τρίκαλα-Καλαμπάκα (25 χλμ)· πλέον ο Ε65 θα είναι 136 χλμ, από τον κόμβο Καρπενησίου έξω από τη Λαμία έως και τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας.
Όταν ολοκληρωθεί η διαδρομή από τη Λαμία έως την Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά, από 3 ώρες και 15 λεπτά που χρειάζονταν πριν την κατασκευή του.
Στον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργούν τρεις μετωπικοί σταθμοί διοδίων:
• Λιανοκλαδίου με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ στα 1,85 ευρώ,
• Σοφάδων με κόστος 3,40 ευρώ και
• Τρικάλων με κόστος 2,95 ευρώ.
Ακόμα σε λειτουργία είναι επίσης οι πλευρικοί σταθμοί:
• Ανάβρας με κόστος διέλευσης για τα ΙΧ τα 2 ευρώ,
• Προαστίου με 1,15 ευρώ, Τρικάλων με 0,80 ευρώ και
• Καλαμπάκας με 0,90 ευρώ.
Υπενθυμίζεται, σύμφωνα με στοιχεία της Κεντρικής Οδού, ότι υπό κατασκευή βρίσκονται και τα τελευταία 46 χλμ, που θα ξεκινούν από τον ανισόπεδο κόμβο Καλαμπάκας και θα φτάνουν έως και την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών.