Άρχισε μέσα στον Μάρτιο ο δεύτερος κύκλος ενημέρωσης από τον e-ΕΦΚΑ σχετικά με την πληροφόρηση ασφαλισμένων για το συνταξιοδοτικό τους δικαίωμα.
Είχε προηγηθεί, μέσα στον Ιανουάριο η τηλεφωνική ενημέρωση πάνω από 1.300 ασφαλισμένων του Δημοσίου για τη δυνατότητα συνταξιοδότησής τους και για τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τα οποία πρέπει να προσκομίσουν, μέσω του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Τώρα σειρά έχουν άλλοι 1.500 εργαζόμενοι του Δημοσίου, που κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης και έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο όριο ηλικίας, σε σχέση με τη διαδικασία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησής τους.
Με την ολοκλήρωση του πιλοτικού σταδίου, το υπουργείο Εργασίας και ο e-ΕΦΚΑ σκοπεύουν να επεκτείνουν αυτή την υπηρεσία και στους μισθωτούς και μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.
Η πρωτοβουλία του e-ΕΦΚΑ αφορά στην προσωποποιημένη και εξατομικευμένη υποστήριξη τουλάχιστον έξι μήνες πριν από τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, με στόχευση αρχικά σε εν δυνάμει συνταξιούχους του Δημοσίου, με στόχο να επιταχυνθεί ο χρόνος έκδοσης των συντάξεων.
Αναλυτική πληροφόρηση
Αξιοποιώντας τα στοιχεία που τηρεί ο φορέας στα αρχεία του για την άσκηση των καθηκόντων του και χωρίς να αντλεί κανένα στοιχείο από άλλους φορείς, ο e-ΕΦΚΑ παρέχει αναλυτική πληροφόρηση τόσο για τα δικαιολογητικά που οφείλει ο δικαιούχος να συγκεντρώσει, για να είναι πλήρης ο συνταξιοδοτικός του φάκελος και να επιτευχθεί γρήγορη απονομή της σύνταξής του, όσο και για τον τρόπο υποβολής της αίτησης. Επίσης, τον ενημερώνει για την τοπική διεύθυνση που είναι αρμόδια για την περίπτωσή του, προκειμένου να απευθυνθεί σε αυτήν, αν χρειάζεται και να μην χάσει πολύτιμο χρόνο σε άσκοπες επισκέψεις σε διάφορα υποκαταστήματα του φορέα.
Όπως εκτιμούν στελέχη του e-ΕΦΚΑ, ειδικά για τους εν δυνάμει συνταξιούχους με διαδοχική ασφάλιση, η προληπτική ενημέρωση θα λειτουργήσει ευεργετικά, για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής, καθώς θα έχει γίνει όλη η απαραίτητη προεργασία.
Σημειώνεται ότι η εν λόγω δράση εντάσσεται σε μία συνολική προσπάθεια του e-ΕΦΚΑ για την εκκαθάριση όλων των συνταξιοδοτικών εκκρεμοτήτων και την ολοκλήρωση του πλήρους ψηφιακού μετασχηματισμού του. Ήδη, όπως αναφέρουν στελέχη του φορέα, έχει μειωθεί αισθητά ο όγκος των εκκρεμών συντάξεων, όπως επίσης και ο χρόνος απονομής των συντάξεων.
Ανταπόκριση των πολιτών
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, σε όλη τη διάρκεια της πρώτης πιλοτικής διαδικασίας, καταγράφηκε έντονο ενδιαφέρον από τους πολίτες, οι οποίοι έκριναν ιδιαίτερα ωφέλιμη τη δράση και δήλωσαν την πρόθεσή τους να ξεκινήσουν άμεσα όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την καταμέτρηση του ασφαλιστικού τους βίου.
Με βάση τα στοιχεία του φορέα, έως τώρα, το σύνολο των επαφών προς ενημέρωση ανήλθε σε 1.359.
- Ενημερώθηκαν 1.338 επαφές.
- Συνολικές προσπάθειες επικοινωνίας 4.583 (Success Rate: 98,45%).
- Μη ενημέρωση 182 επαφές.
- Τα μη απαντημένα αποτέλεσαν το 13% της συνολικής βάσης.
- Λανθασμένος αριθμός επικοινωνίας μόλις το 0,6% από τη συνολική βάση των 1.359.
Τέλος, επισημαίνεται ότι, σε καμία περίπτωση, ο e-ΕΦΚΑ δεν θα ζητήσει από τους ασφαλισμένους να δώσουν ειδικά δεδομένα ή στοιχεία σχετικά με τραπεζικούς λογαριασμούς.