Νεκροί θεωρούνται πλέον οι έξι αγνοούμενοι εργάτες από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη. Τώρα αυτό που αρχίζει να διαφαίνεται είναι το οικονομικό κόστος του δυστυχήματος, όχι μόνο για την ανακατασκευή της γέφυρας, αλλά για την αναγκαστική παραμονή των εμπορικών πλοίων στο λιμάνι, όπως και του φορτίου του φορτηγού πλοίου Ντάλι, το οποίο έπεσε πάνω στον πυλώνα και παραμένει ακινητοποιημένο.
Ειδικότερα, οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ζημιά 15 εκατ. δολαρίων ανά ημέρα από το κλείσιμο του λιμανιού, ενώ το Ντάλι είναι φορτωμένο με 47 κοντέινερ, καθώς και τόνους πετρελαίου. Ο υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιγκεκ εκτίμησε ότι αναμένεται να επηρεαστούν 8.000 εργαζόμενοι, καθώς «από το συγκεκριμένο λιμάνι διέρχονται καθημερινά 100-200 εκατομμύρια δολάρια», ενώ την παρούσα στιγμή είναι «στον αέρα» μισθοί ύψους 8 εκατ. δολαρίων.
Από την πλευρά του, ο Αμερικανός πρόεδρος επαίνεσε το έργο των αρχών του Μέριλαντ και υποσχέθηκε να στηρίξει το λαό της πολιτείας. «Πρόθεσή μου είναι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση να καλύψει το σύνολο του κόστους ανακατασκευής αυτής της γέφυρας και αναμένω το Κογκρέσο να υποστηρίξει την προσπάθειά μου», είπε. Αυτό όμως που κανείς δεν γνωρίζει είναι το πόσο διάστημα θα χρειαστεί για την ανακατασκευή της.
Γνώριζαν ότι είχε προβλήματα
Τα στοιχεία δείχνουν πως απετράπη μεγαλύτερο κακό, χάρη στο άμεσο κλείσιμο της γέφυρας. Όπως προκύπτει, το πλοίο, που παρουσίασε μηχανική βλάβη στο σύστημα προώθησης, είχε ξαναπαρουσιάσει αντίστοιχο πρόβλημα τόσο το 2016 όσο και το 2023, βλάβη που υποτίθεται πως είχε επισκευαστεί.
Όπως προέκυψε από το μητρώο ασφαλείας του φορτηγού πλοίου, το ίδιο σκάφος είχε εμπλακεί σε παρόμοιο ατύχημα στο Βέλγιο το 2016 όταν προσέκρουσε σε αποβάθρα κατά την έξοδό του από το λιμάνι της Αμβέρσας.
Παράλληλα, σε επιθεώρηση πέρσι τον Ιούνιο στη Χιλή, είχαν βρεθεί ελλείψεις στο σύστημα προώθησης και άλλα μηχανήματα του πλοίου, τα οποία φέρεται να επισκευάστηκαν, όπως υποστηρίζει η ιδιοκτήτρια ναυτιλιακή εταιρία της Σιγκαπούρης όπου ανήκει το Ντάλι.
Πώς έγινε το δυστύχημα
Υπενθυμίζεται πως μέσα στη νύχτα το υπερφορτωμένο φορτηγό πλοίο Ντάλι, που απέπλευσε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης έπλεε ακυβέρνητο με ισχύ 8 κόμβων στον ποταμό Πατάπσκο. Ο έλεγχος του πλοίου είχε χαθεί, και, αν και έριξε άγκυρες, η πρόσκρουση με τον πυλώνα της γέφυρας Φράνσις Σκοτ Κέι ήταν αναπόφευκτη.
Το πλήρωμα εξέπεμψε σήμα κινδύνου, αλλά δεν μπόρεσε να αλλάξει εγκαίρως την πορεία του πλοίου για να αποφευχθεί η συντριβή στη γέφυρα.
Ωστόσο, η αστυνομία πρόλαβε να κλείσει τη γέφυρα, σώζοντας τους διερχόμενους οδηγούς από μια παγίδα θανάτου.
Παρέμβαση που αποδείχθηκε σωτήρια για πολλούς ανθρώπους που διασχίζουν καθημερνά την πολυσύχναστη γέφυρα, όχι όμως και για τους εργάτες που επισκεύαζαν το οδόστρωμα και δεν πρόλαβαν να απομακρυνθούν.
Από τη σφοδρή πρόσκρουση η γέφυρα υποχώρησε και οκτώ εργάτες έπεσαν στο παγωμένο ποτάμι μαζί με τα συντρίμμια του μεταλλικού σκελετού της Κέι. Παρά την άμεση επέμβαση των σωστικών συνεργείων και τις εντατικές έρευνες από αέρος και θαλάσσης μόνο ένας ανασύρθηκε σώος και ακόμα ένας, ο οποίος νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση. Πλέον, κάθε ελπίδα για τους άλλους έξι συναδέλφους τους έχει εκπνεύσει.