Μετά τα τέσσερα διαρθρωτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που τέθηκαν σε ισχύ χθες, το υπουργείο Ανάπτυξης πλέον στρέφει την προσοχή του στους ελέγχους που θα εξασφαλίσουν την εφαρμογή τους.
Όπως σχολιάζουν στελέχη της αγοράς στο ΑΠΕ -ΜΠΕ, δεν αποκλείουν η επιτυχία του μέτρου της μείωσης κατά 30% των παροχών επί του τιμολογίου σε επτά κατηγορίες μη τροφίμων, να οδηγήσει το υπουργείο σε νέα απόφαση για την επέκτασή του αργότερα σε περισσότερες κατηγορίες.
Προσθέτουν ότι περιμένουν να δουν πόσο γρήγορα θα λειτουργήσουν τα μέτρα, άλλα υπογραμμίζουν πως, συμπληρωματικά, αυτό που χρειάζεται, πλέον, είναι να εστιάσει η κυβέρνηση τον σχεδιασμό της στην αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος όλων των Ελλήνων.
Πάντως, από χθες οι καταναλωτές με βάση την απόφαση της Κυβέρνησης να υποχρεώσει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου και τελικά να μειωθούν ισόποσα και οι τιμές τιμοκαταλόγου, έχει οδηγήσει – σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, σε μειώσεις στο ράφι για περισσότερα από 4.000 προϊόντα.
Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες).
Πιο αναλυτικά, η μεταρρύθμιση, έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών χονδρικής στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%. Μείωση τιμής καταγράφεται σε 108 διαφορετικά brands.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ