Την άρνησή του να υπογράψει την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για «τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών», επικαλούμενος την ποιότητα της διερμηνείας, γνωστοποίησε με επιστολή του ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train Μαουρίτσιο Καποτόρτο.
Όπως ανέφερε στο κλείσιμο της σημερινής συνεδρίασης, ο πρόεδρος της επιτροπής Δ. Μαρκόπουλος, «τέτοιου είδους ενέργειες εκ μέρους του κ. Καποτόρτο, δυσχεραίνουν ξεκάθαρα το έργο της επιτροπής μας και ενδεχομένως υποκρύπτουν κάποιου είδους σκοπιμότητα, ενδεχομένως να λειτουργούν και παρελκυστικά».
Μετά, δε, από σχετική πρότασή του, η επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα να ζητήσει από τους δύο διερμηνείς, που ανέλαβαν την μετάφραση, να υπογράψουν τα σχετικά πρακτικά, και αν χρειαστεί να ξανακούσουν το ηχητικό υλικό των εν λόγω συνεδριάσεων.
Ένταση στην κατάθεση του Κ. Καραμανλή
Ένταση σημειώθηκε στη διάρκεια της κατάθεσης του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ο οποίος υποστήριξε ότι τα αίτια της τραγωδίας οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος και ότι καμία τεχνολογία δεν μπορούσε να αποτρέψει την τραγωδία.
Η κατάθεσή του ολοκληρώθηκε έπειτα από 8,5 ώρες και δεν έλειψαν οι σφοδρές συγκρούσεις και οι αντεγκλήσεις μεταξύ των μελών της πλειοψηφίας και της αντιπολίτευσης.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Βασιλης Κόκκαλης, κατηγόρησε τον πρώην υπουργό πως ψεύδεται, ενώ η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Μιλένα Αποστολάκη υποστήριξε πως κρύβεται, με τον ίδιο να αντιδρά έντονα.
Από την πλευρά του, ο Κώστας Ax. Καραμανλής, αναφέρθηκε στις σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό ενώ εκτίμησε ότι δεν τηρήθηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας κατά την διάρκεια της σύγκρουσης που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο 57 ανθρώπων. Ο κ. Καραμανλής έδωσε απαντήσεις για τη σύμβαση 717, τις προσλήψεις στον ΟΣΕ, το πόρισμα της ΕΑΔ, το εξώδικο των συνδικαλιστών του ΟΣΕ και τη μετάταξη του σταθμάρχη.
Στη συνέχεια, ο Κ. Καραμανλής εκτίμησε ότι «δεν κατάφερα, και δεν καταφέραμε συνολικά, να ξεριζώσουμε από εργαζόμενους, προσωπικό, διοικητικά συμβούλια, ανθρώπους που έχουν κρίσιμες θέσεις τη νοοτροπία του ‘έλα μωρέ’. Γιατί η ανευθυνότητα του να μην ακολουθούμε κατά γράμμα το Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας έχει να κάνει με νοοτροπίες δεκαετιών».
Παράλληλα, δήλωσε ότι ο ίδιος ήταν υπέρ της σύστασης Εξεταστικής Επιτροπής για να αναδειχθούν όλες οι παθογένειες και τα προβλήματα στο σιδηρόδρομο από το 1997 έως σήμερα, αλλά και για να διερευνήσει εάν υπάρχουν ή όχι πολιτικές ευθύνες. Δήλωσε, επίσης, στη διάθεση της Βουλής για να ερευνηθεί και εάν υπάρχουν ή όχι ποινικές ευθύνες.