Είναι 11 ετών, ζει στην πόλη Ροσάριο της επαρχίας Σάντα Φε της Αργεντινής, τον λένε Μπαουτίστα (και τον φωνάζουν Μπαουτί), αγαπά την Ελλάδα και το απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο, αποσπώντας το α’ βραβείο σε διαγωνισμό για την ελληνική γλώσσα!
Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι ο ωραίος Μπαουτί μαθαίνει ελληνικά μόλις έναν χρόνο, ενώ δεν έχει επισκεφθεί ποτέ τη χώρα μας.
Εκατό παιδιά από τη Λατινική Αμερική συμμετείχαν στο διαγωνισμό «Ετυμολογίας, επιρροής και συμβολής της ελληνικής γλώσσας στις γλώσσες του κόσμου» που διοργάνωσε η Ελληνική Πολιτιστική Οργάνωση «Νόστος» της Αργεντινής, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών.
Η περιγραφή του σκεπτικού ήταν εξής: «Η μελέτη της ελληνικής γλώσσας μέσα από τη διαχρονία της μας δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε την έκταση και τον πλούτο του λεξιλογίου της, αλλά και το βαθμό στον οποίο επηρέασε το λεξιλόγιο άλλων γλωσσών μέσω του γλωσσικού δανεισμού.
»Για διάφορους λόγους, όπως το γεγονός ότι η ελληνική γλώσσα χρησιμοποιήθηκε ως “lingua franca” για μεγάλα χρονικά διαστήματα στην Ιστορία, ή το ότι τα ελληνικά μαζί με τα λατινικά χρησιμοποιούνταν κατά τα νεότερα χρόνια ως γλώσσες των επιστημών και της διδασκαλίας τους στα πανεπιστήμια, οδήγησαν στη διαμόρφωση ενός λεξιλογικού χάρτη που έχει έντονα ελληνικά χρώματα. Σε πολλές επιστήμες συναντούμε λέξεις ελληνικής προέλευσης.
»Η εμβάθυνση στη μελέτη του λεξιλογίου μιας γλώσσας οδηγεί σε σημαντική διεύρυνση της γνώσης μας για την ίδια τη γλώσσα και μας δεσμεύει σε μια συνεχή διαδικασία μάθησης. Ειδικά η ελληνική γλώσσα προσφέρεται για τέτοιου είδους εμβαθύνσεις, καθώς έχει μια ιδιαίτερα μακρά ιστορία. Για αυτό το λόγο, κρίνουμε ότι αυτός ο Διαγωνισμός για την αναζήτηση της ετυμολογίας των λέξεων που συνδέονται με την ελληνική μπορεί να διευκολύνει την κατανόηση της ορολογίας των επιστημονικών κειμένων, να αποτελέσει έναυσμα για την πιο συστηματική μελέτη τόσο της ελληνικής όσο και της μητρικής γλώσσας του/της κάθε συμμετέχοντος/ουσας και να ωφελήσει τη μάθηση και τις γλωσσικές δεξιότητές του/της».
Ο διαγωνισμός απευθύνθηκε σε μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθοδηγούμενους από έναν εκπαιδευτικό ως μέλος της συντακτικής ομάδας, ενώ συμμετείχαν και δάσκαλοι και καθηγητές. Τα βραβευμένα έργα θα αναρτηθούν σε ψηφιακή ανθολογία.
Τα αποτελέσματα
Πρώτο βραβείο
Μπαουτίστα Σάντσες Μαλδονάδο (Bautista Sanchez Maldonado), 11 ετών, Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας της ελληνικής κοινότητας Ροσάριο της Αργεντινής με την καθοδήγηση της καθηγήτριάς του Ευαγγέλιας Scardile-Μιχαλούτσου.
Πρώτο βραβείο σε καθηγητή
Prof. Diana Isabel Oxalde, Berisso / Εθνικό Πανεπιστήμιο Λα Πλάτα.