Μια συναρπαστική ζωή με πολλές άγνωστες λεπτομέρειες (όπως ήταν ο φλογερός έρωτας με τον Στέλιο Καζαντζίδη) έζησε η Πόντια αμαζόνα (έτσι αποκαλούσε τον εαυτό της) Σεβαστή Παπαδοπούλου· και μπορεί το όνομα να μην λέει πολλά στους αμύητους, αλλά ποιος δεν γνωρίζει τη Σεβάς Χανούμ, την ιέρεια του underground ρεμπέτικου;
Με καταγωγή από τη Σαμψούντα του Πόντου, γεννημένη στα Κοκκινώγια Δράμας, έλαμψε πάνω στο πάλκο, με την ωραία φωνή της, τη μοναδική ομορφιά της και την εκρηκτική παρουσία της.
Τρεις και πλέον δεκαετίες μετά το θάνατό της, ο στενός της φίλος Μανώλης Τασούλας –είναι επίσης ο άνθρωπος που έχει φροντίσει να ταξινομηθεί και να διασωθεί το αρχείο της– δώρισε στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο δύο τουαλέτες της ρεμπέτισσας. Τα φορέματα μπήκαν σε ειδική προθήκη για τις ανάγκες του β’ μέρους της περιοδικής έκθεσης «Από τη Μεγάλη… στη Σύγχρονη Ελλάδα», το οποίο είναι αφιερωμένο στους πρόσφυγες.
Οι δύο τουαλέτες πέρασαν στην κατοχή του Μανώλη Τασούλα περίπου 40 ημέρες μετά το θάνατο της ντίβας, στις 18 Μαΐου 1990. Του τις χάρισε ο ανιψιός της Τάσος Θεοδωρίδης.
Στο δωρητήριο προς το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο ο Μανώλης Τασούλας γράφει:
«Η μία στολή του 1951, με την οποία έκανε και την πρώτη της καλλιτεχνική φωτογράφιση ως “Σεβάς Χανούμ” η γνωστή τραγουδίστρια, είναι από ταφτά, χρώματος πράσινο σμαραγδί, με παραδοσιακό κέντημα χρυσαφί χρώματος σε όλο το μπούστο και οκτώ επαναλαμβανόμενα μοτίβα στη φούστα του φορέματος που έχει πιέτες. Εσωτερικά έχει κορδέλα που χρησίμευε σαν ζώνη για να σφίγγει στη μέση. Έχει πλατιές ράντες ραμμένες από το ίδιο ύφασμα και συνοδεύεται από βελουδένιο ζιπούνι χρώματος βυσσινί, με κοντά, φουσκωτά μανίκια.
»Είναι έργο του διάσημου θεατρικού ενδυματολόγου και μόδιστρου Γιώργου Σκαλιντώ, στο ατελιέ του οποίου ράβονταν μεγάλες καλλιτεχνικές διασημότητες της εποχής όπως: η Σοφία Βέμπο, οι αδελφές Καλουτά, η Χρυσούλα Ζώκα, ο Γιάννης Φλερύ, ο Μανώλης Καστρινός, η Καίτη Ντιριντάουα, η Νανά Σκιαδά, η Ζωζώ Σαπουντζάκη, ακόμα και η μεγάλη σταρ του αιγυπτιακού κινηματογράφου και του χορού Kitty, η οποία ήταν ελληνικής καταγωγής.
»Ο Γιώργος Σκαλιντώ ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία από το 1945, αμέσως μετά τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου, και μαζί με τους Γιώργο Κουδούνη, Γιάννη Βούρο, Αντουάν, αδελφούς Μαυρόπουλους κ.ά. αποτέλεσαν την αφρόκρεμα των μόδιστρων μιας ολόκληρης εποχής (1945-1975).
»Η άλλη στολή είναι μακριά (μάξι) από μαύρο κρεπ σατέν, με φαρδιά μανίκια που έχουν τριγωνικό τελείωμα και γύρω στο λαιμό, στο στήθος και στις άκρες των μανικιών έχει κεντήματα με χρυσό κορδόνι, χάντρες και πούλιες. Είναι ραμμένη στο ατελιέ Modes Silhouette».