Εν μέσω πολέμου στη Μέση Ανατολή, ακρίβειας και τηλεοπτικών τσακωμών, πριν από λίγες μέρες, μια φωτογραφία σκόρπισε συγκίνηση στο διαδίκτυο. Μια κυρία, στην τρίτη ηλικία της ζωής της, αλλά αρκετά μοντέρνα ντυμένη σβήνει το κεράκι μιας τούρτας. Πρόκειται για την ηθοποιό Ντίνα Τριάντη, τη μελαχρινή καλλονή που τη χρυσή περίοδο του ελληνικού σινεμά έπαιξε σε περισσότερες από 60 ταινίες, ενώ είχε και δυνατή παρουσία στο θέατρο.
Η ηθοποιός είχε περίπου μια 20ετία να εμφανιστεί στα ΜΜΕ ή σε κάποια δουλειά και όπως λέγεται ήταν δική της απόφαση.
Ούτως ή άλλως αν παρακολουθήσει κάποιος την πορεία της, διαπιστώνει ότι πέρα από τη δουλειά της, δεν αισθανόταν άνετα στο να φωτογραφίζεται ή να δίνει συνεντεύξεις. Και κλείνοντας την πόρτα της, φαίνεται ότι γλίτωσε από πολλά δεινά. Οπότε η απροσδόκητη φωτογραφία που κυκλοφόρησε πριν από λίγα 24ωρα και την απεικονίζει να γιορτάζει τα γενέθλιά της ήταν λογικό να συγκινήσει τον κόσμο.
Το κορίτσι από την Νέα Ιωνία
Η Κωνσταντίνα Μαξούρη, όπως είναι το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Ιωνία. Οι ρίζες της είναι από τη Μικρασία, από όπου είχαν έρθει πρόσφυγες οι γονείς της. Φτώχεια, πόλεμος, αλλά και ένα πανέμορφο γλυκό κορίτσι που μεγαλώνει με πολλές στερήσεις. Και που δεν σταματάει να ονειρεύεται. Στο σχολείο εντυπωσιάζεται από ένα καθηγητή της και για χάρη του γίνεται Παναθηναϊκός. Και μεγαλώνοντας αρχίζει να δουλεύει. Αλλά από το μυαλό δεν της έχει περάσει καν να γίνει ηθοποιός. Και εκεί στα 16 ερωτεύεται έναν γείτονά της. Τον κατά τρία χρόνια μεγαλύτερό της Αίαντα Τριάντη. Εκείνος είναι στη δραματική σχολή του Κωστή Μιχαηλίδη και εκείνη περνάει ώρες προβών μαζί του. Κάπως έτσι γεννιέται ο έρωτας με την υποκριτική. Γιατί ο άλλος ἐρωτας μεταξύ των δυο νεαρών συναντάει τρελά εμπόδια. Οπότε οι δυο τους, το σκάνε από τα σπίτια τους και πάνε να μείνουν σε μια φίλη της, στο Νέο Ηράκλειο.
Όταν οι οικογένειες τούς ανακαλύπτουν δίνουν συγκατάθεση για το γάμο τους. Λίγο πριν γίνει 18 χρονών, η Ντίνα Τριάντη –πλέον– φέρνει στον κόσμο το πρώτο της παιδί, τη Γκέλυ που στη δεκαετία του ’80 ασχολήθηκε και εκείνη με την υποκριτική.
Το ζευγάρι χωρίζει ύστερα από λίγο, όμως εκείνη έχει αρχίσει να κάνει τα πρώτα βήματα στην υποκριτική. Η μικρή εκτός από όμορφη, «τα λέει» –όπως λένε και στο θέατρο και έρχονται οι ρόλοι ο ένας μετά τον άλλον. Και στο σινεμά και στο θέατρο. Και ως φαίνεται δεν ανήκε στην κατηγορία της καριερίστας, αφού δεν μπήκε στο τριπάκι να κυνηγήσει ρόλους σε μεγαλύτερες κινηματογραφικές εταιρείες. Δούλευε, μεγάλωνε την κόρη της αλλά και ζούσε έντονα την εποχή, ενώ η μεγάλη της αγάπη ήταν η οδήγηση.
Το δεύτερο στεφάνι
Η ίδια απέφευγε να κάνει σχέσεις με συνάδελφους της και ανθρώπους του χώρου. Όταν αυτό συνέβη προέκυψε και γάμος. Ο Λάκης Κομνηνός ήταν ο δεύτερος σύζυγός της. Απέκτησαν δύο αγόρια και έζησαν μαζί για πάνω από 20 χρόνια. Από την άλλη ο παλιός ελληνικός κινηματογράφος καταρρέει, η Τριάντη ρίχνει το βάρος στην οικογένεια και σιγά-σιγά απομακρύνεται από το χώρο. Μόνο κάποιες περιοδείες που θα κάνει θα της επιτρέψουν να διατηρήσει την επαφή με την υποκριτική.
Νέα ζωή
Δεκαετία του ’90. Η Έλενα Ακρίτα την καλεί να κάνει το υποκριτικό της come back, αυτήν την φορά στην τηλεόραση. Ένα μέσο στο οποίο μέχρι τότε δεν είχε κάνει σχεδόν τίποτα. Μετά τη Γόβα στιλέτο, ακολούθησαν κάποιες σειρές και μετά το τηλέφωνο δεν χτύπησε. Μια γυναίκα γύρω στα 50, χωρισμένη βιώνει μια όχι ιδιαίτερα ευχάριστη πραγματικότητα. Ώσπου της τηλεφωνεί μια φίλη της, να τη ρωτήσει εάν έχει να της προτείνει κάποια γυναίκα να δουλέψει σ’ ένα κατάστημα που είχε. «Εγώ» λέει η Ντίνα Τριάντη. Και έτσι λίγο αργότερα δουλεύει πωλήτρια και μετά σερβιτόρα. Την ανακαλύπτουν οι δημοσιογράφοι της εποχής και το κάνουν μέγα θέμα, λες και ένας άνθρωπος δεν μπορεί να ορίσει τη ζωή του.
Η ίδια φρικάρει με όλο αυτό και το 1998, αποφασίζει να κόψει την χαρακτηριστική της ελιά στο πηγούνι, ώστε να μην την αναγνωρίζουν. Μάταια. Η καριέρα και η μορφή της δεν είχε ξεχαστεί. Και στην τελική η Ντίνα Τριάντη είναι μια γυναίκα που κοίταξε τη ζωή κατάματα, δεν της χαρίστηκε τίποτα και πάλεψε με ήθος και αξιοπρέπεια για την ύπαρξή της.
Σπύρος Δευτεραίος