Έκθεση ζωγραφικής με τίτλο «Πατριδογνωσία του Πόντου – Η Ρωμιοσύνη της Ανατολής» πρόκειται να παρουσιάσει από τις 6 έως τις 30 Οκτωβρίου η Σοφία Αμπερίδου στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, σε συνεργασία με το Σύλλογο Ελλήνων Ποντίων Ντίσελντορφ και Περιχώρων «Ο Ξενιτέας», υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού & Δημόσιας Διπλωματίας, την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Ελλάδας στο Ντίσελντορφ και του δημάρχου Στέφαν Κέλερ.
Η Σοφία Αμπερίδου, έπειτα από πρόσκληση του «Ξενιτέα» ταξιδεύει στη Γερμανία και εκθέτει για πρώτη φορά το έργο της στο Μουσείο της πόλης του Ντίσελντορφ (Stadtmuseum), με την προσδοκία οι καρδιές των Ελλήνων της διασποράς να συναντήσουν μέσα από το βλέμμα της ζωγράφου κομμάτια της ιστορίας των προγόνων τους.
Έργα φιλοτεχνημένα με ακρυλικά, σκόνες, ακουαρέλες και χαρακτικά, συνιστούν «μικρά βιβλία» και αφηγούνται την ιστορία και τον πολιτισμό των Ελλήνων της Ανατολής, αλλά και στιγμιότυπα από τη ζωή των προγόνων.
Όπως αναφέρει σε κριτικό σημείωμά της η δρ Λαογραφίας Μυροφόρα Ε. Ευσταθιάδου, «η Σοφία Αμπερίδου λες και ζωγραφίζει αγιογραφίες με στοιχεία ποντιακά… λες και αγιοποιεί τους Πόντιους ήρωες της ζωγραφικής της».
Τα εγκαίνια της έκθεσης έχουν προγραμματιστεί για την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου στις 18:30, και οι ώρες λειτουργίας της έκθεσης είναι Τρίτη έως Κυριακή από τις 11:00 έως τις 18:00.
Ποια είναι η Σοφία Αμπερίδου
Η ζωγράφος-αγιογράφος Σοφία Αμπερίδου γεννήθηκε το 1964 στην Κατερίνη. Από το 1994 ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Είναι αυτοδίδακτη ζωγράφος κι έχει κάνει ελεύθερες σπουδές ζωγραφικής, διακόσμησης και χαρακτικής. Μυήθηκε στη βυζαντινή αγιογραφία τα έτη 1990-2000.
Είναι πτυχιούχος του ΕΑΠ (Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο) με ειδικότητα τον Ελληνικό Πολιτισμό. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Εφαρμοσμένης Θεολογίας, στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ.
Διδάσκει αγιογραφία και ζωγραφική σε πολιτιστικά και πνευματικά κέντρα δήμων και ναών. Τα ζωγραφικά έργα της είναι ανθρωποκεντρικά και εκφράζουν προβληματισμούς, σκέψεις και συναισθήματα για το χθες, το σήμερα και το αύριο.
Το σημαντικότερο μέρος του έργου της αφορά τον ξεριζωμό και την προσφυγιά των Ελλήνων του Πόντου και της Μικράς Ασίας.