Τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας που κόστισε τη ζωή σε τουλάχιστον 288 ανθρώπους αναζητούν οι Αρχές στην Ινδία, δίνοντας τη διαβεβαίωση ότι «κανένας υπεύθυνος δεν θα γλιτώσει». Μετά την ολοκλήρωση των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης, ξεκίνησαν οι ανακρίσεις ώστε να πέσει φως σε ένα από τα χειρότερα δυστυχήματα στην ιστορία των σιδηροδρόμων στη χώρα.
Η εφημερίδα Times οf India επικαλούμενη την προκαταρκτική έκθεση αναφέρει σήμερα ότι «ανθρώπινο λάθος» ενδέχεται να προκάλεσε τη σύγκρουση των τριών τρένων.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το Coromandel Express που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Καλκούτα-Μαντράς έλαβε άδεια να εισέλθει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή, αλλά λόγω ανθρώπινου λάθους μπήκε σε γραμμή όπου βρισκόταν ήδη η εμπορική αμαξοστοιχία. Έτσι, το επιβατικό τρένο προσέκρουσε πάνω της με ταχύτητα 130 χιλιομέτρων. Τρία βαγόνια έπεσαν στη διπλανή γραμμή, με αποτέλεσμα να χτυπήσουν το πίσω μέρος ενός τρένου εξπρές που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο Μπανγκαλόρ-Καλκούτα. Αυτή η σύγκρουση προκάλεσε τις περισσότερες ζημιές, προσθέτουν οι Times of India.
Χθεσινά δημοσιεύματα επικαλούμενα αξιωματούχους των σιδηροδρόμων ανέφεραν ότι υπήρξε λάθος στη σηματοδότηση.
Η τραγωδία σημειώθηκε την Παρασκευή κοντά στο Μπαλασόρ, περίπου 200 χιλιόμετρα από το Μπουμπανεσβάρ, πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα στην ανατολική Ινδία. Περίπου 900 επιβάτες έχουν τραυματιστεί και η εκτίμηση είναι ότι οι νεκροί θα φτάσουν τους 380, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της πυροσβεστικής του κρατιδίου, Σουντχάνσου Σαράντζι.
Αυτό το δυστύχημα είναι το πιο φονικό που έχει σημειωθεί στην Ινδία από το 1995, όταν δύο τρένα εξπρές συγκρούστηκαν κοντά στο Φιροζαμπάντ, προκαλώντας το θάνατο περισσότερων από 300 ανθρώπων.
Στο παρελθόν η χώρα έχει βιώσει πολλές σιδηροδρομικές τραγωδίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια του δικτύου έχει βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στις επενδύσεις και την τεχνολογική εξέλιξη. Η χειρότερη όλων ήταν εκείνη της 6ης Ιουνίου 1981, όταν επτά βαγόνια ενός τρένου που διέσχιζε μια γέφυρα έπεσαν στον ποταμό Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 800-1.000 άνθρωποι.