Επιβάτες στις πρώτες δοκιμαστικές λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη ήταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς και ομάδα δημοσιογράφων.
Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας έκανε για πρώτη φορά ολόκληρη τη διαδρομή, από το νέο σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο στην Πυλαία, όπου ξεναγήθηκε στο Κέντρο Ελέγχου λειτουργίας του μέσου και δήλωσε πως η κυβέρνησή του έκανε πράξη τη δέσμευσή της να παραδώσει στο άμεσο μέλλον στους Θεσσαλονικείς το πιο σύγχρονο Μετρό στην Ευρώπη.
Σε ερώτηση πότε θα λειτουργήσει το Μετρό απάντησε «με το καλό, αρχές του 2024».
Ανακοίνωσε μάλιστα ότι τώρα που γίνεται πράξη και το Μετρό της Θεσσαλονίκης η εταιρεία «Αττικό Μετρό» θα μετονομαστεί σε «Ελληνικό Μετρό».
Τον πρωθυπουργό σε αυτό το ταξίδι συνόδευαν ο υπουργός επικρατείας αρμόδιος για θέματα μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης ο υφυπουργός υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Νίκος Ταχιάος.
Διαδρομή με 13 σταθμούς σε 17 λεπτά
Προηγήθηκε όμως ομάδα δημοσιογράφων από τη Θεσσαλονίκη, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε τρένο του μετρό Θεσσαλονίκης από τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και να καταλήξουν στον τερματικό σταθμό, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, με ξεναγό τον Νίκο Ταχιάο.
Η δοκιμαστική διαδρομή στο κομμάτι του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού μέχρι το Σιντριβάνι έγινε με ταχύτητα που έφτανε μέχρι τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς ο έλεγχος του συρμού ήταν χειροκίνητος, ενώ στη συνέχεια το κομμάτι της διαδρομής από το Σιντριβάνι μέχρι και το αμαξοστάσιο στην Πυλαία έγινε με ταχύτητες που μπορούσαν να φτάσουν τα 80 χιλιόμετρα, με το συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής να είναι πλήρως αυτόματο όσον αφορά την κίνηση του συρμού.
Υπό κανονικές συνθήκες, όταν το έργο παραδοθεί, η διαδρομή έκτασης 9,6 χλμ. από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και το αμαξοστάσιο στην Πυλαία, η οποία περιλαμβάνει 13 σταθμούς, θα γίνεται μέσα σε 17 λεπτά.
Κάθε στάση έχει απόσταση η μία από την άλλη 500 με 700 μέτρα. Το τρένο θα πιάνει ταχύτητα έως και 80 χιλιόμετρα την ώρα και στόχος είναι να έρχεται συρμός ανά 90 δευτερόλεπτα.
Όλοι οι σταθμοί εκτός της Βενιζέλου έχουν διαμορφωθεί πλήρως, ενώ διαθέτουν και ειδικά υαλοπετάσματα, τις πόρτες ασφαλείας τύπου PSD, που θα αποτρέπουν ενδεχόμενο ατυχήματος.
«Δικαιωνόμαστε για τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου»
«Η πολιτική μας για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου δικαιώνεται» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μετά την επίσκεψή του στον σταθμό Βενιζέλου όπου ενημερώθηκε από τους αρχαιολόγους για την επανατοποθέτηση των αρχαίων, ενώ αναφέρθηκε και σε όσους «πολέμησαν» την συγκεκριμένη πολιτική εκφράζοντας την ελπίδα να αναγνωρίσουν, εκ των υστέρων, ότι είχε δίκιο.
Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης τόνισε πως η κυβέρνηση θα επικεντρώσει τις προσπάθειές της στις επεκτάσεις του Μετρό, με πιο σημαντική την επέκταση προς τα βορειοδυτικά της πόλης.
Σε ερώτηση πότε θα λειτουργήσει το Μετρό απάντησε «με το καλό, αρχές του 2024. Το συντομότερο δυνατό η Θεσσαλονίκη θα έχει το πιο σύγχρονο αλλά και το πιο όμορφο Μετρό στην Ευρώπη».