Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε σήμερα ο μόνιμος σταθμάρχης, ο οποίος ήταν στην απογευματινή βάρδια και είχε αποχωρήσει μισή ώρα νωρίτερα από το σταθμό της Λάρισας, μετά από την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή που ερευνά τις συνθήκες του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, του επιβλήθηκε η εμφάνιση κάθε 15 μέρες στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής όπου κατοικεί, η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και η καταβολή εγγύησης ύψους 15.000 ευρώ.
Παράλληλα, δήλωσε αθώος στις κατηγορίες που του προσάπτουν για το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και των πλημμελημάτων της ανθρωποκτονίας και σωματικής βλάβης από αμέλεια, ενώ στο απολογητικό υπόμνημά του επισήμανε ότι ολοκλήρωσε τη βάρδια του στις 22.30 και πως δεν έπρεπε να παραμείνει μέχρι τις 23.00, καθώς δεν θα άλλαζε κάτι ως προς το δυστύχημα.
Ειδικότερα, τονίζει ότι το χρονικό διάστημα 22.00 με 23.00 δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης, αλλά πρόκειται για το χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της υπηρεσίας από τον ένα σταθμάρχη στον άλλο.
«Οι ώρες που συμπίπτουν στις τρεις βάρδιες, είναι ώρες που υπάρχουν μόνο και μόνο για να εξασφαλίζεται η ομαλότητα της μετάβασης και η ασφαλής μετάβαση» δήλωσε για το ζήτημα ο δικηγόρος του Νίκος Νάννος.
Στη συνέχεια αναφέρει ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είχε εργαστεί πριν το δυστύχημα τουλάχιστον δέκα φορές ως νυχτερινός στον σταθμό Λάρισας και εκτίμησε ότι ήταν «απόλυτα εξοικειωμένος με τον σταθμό και τον τοπικό πίνακα χειρισμού αιχμών».
Για τις μουτζούρες
Σχετικά με τις μουτζούρες στο βιβλίο των βαρδιών συμπλήρωσε ότι «από αβλεψία μου είχα συμπληρώσει όμως λαθεμένα την ώρα παράδοσης, την οποία και διόρθωσα στο σωστό, κάνοντας όμως μουτζούρα, την οποία και διόρθωσα πάραυτα με διορθωτικό υγρό, χωρίς όμως τούτο ν’ αλλάζει κάτι στο πραγματικό γεγονός ότι η ώρα παράδοσης-παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι η 22:30, δηλαδή αυτή που αναγράφεται στο βιβλίο».
Υπενθυμίζεται ότι ο προφυλακισμένος σταθμάρχης βάρδιας της Λάρισας στην απολογία του είχε ρίξει μερίδιο ευθύνης τόσο στον συμβασιούχο όσο και στον μόνιμο σταθμάρχη.
Είχε υποστηρίξει ότι ο πρώτος έφυγε στις 22:15 και ο δεύτερος 10 λεπτά αργότερα αφήνοντας τον μόνο του να επιβλέψει την κίνηση των δρομολογίων.
Μεθαύριο, Πέμπτη, πρόκειται να απολογηθεί ο Επιθεωρητής Κυκλοφορίας που ήταν υπεύθυνος για τις βάρδιες της μοιραίας νύχτας. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα ισχυριστεί ότι είχε ζητήσει στην βάρδια μέχρι και τις 23:00 να υπάρχουν δύο σταθμάρχες.