Τις δικές τους εξηγήσεις για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα θα κληθούν να δώσουν οι τρεις εργαζόμενοι του ΟΣΕ στους οποίους ασκήθηκαν ποινικές διώξεις, η μία σε βαθμό κακουργήματος. Όσο οι πραγματογνώμονες προσπαθούν να ξετυλίξουν το κουβάρι, οι δικαστικές Αρχές βάζουν νέα πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών.
Έτσι, σε απολογία θα κληθούν ο επιθεωρητής που ήταν υπεύθυνος για την κατάρτιση του προγράμματος των βαρδιών, και ο οποίος αμέσως μετά το δυστύχημα πήρε αναρρωτική άδεια 30 ημερών – οι γιατροί που υπέγραψαν ελέγχονται διοικητικά.
Απολογούμενοι είναι και δύο σταθμάρχες, ένας εκ των οποίων έμπειρος, διότι έφυγαν από το Σταθμαρχείο Λάρισας πολύ προτού τελειώσει η βάρδιά τους και ενώ γνώριζαν ότι αφήνουν σε ένα κρίσιμο πόστο έναν άπειρο σταθμάρχη («επιπόλαιο» τον χαρακτήρισε στην κατάθεσή του ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου) και μάλιστα σε ώρα αιχμής.
Η ποινική δίωξη που έχει ασκηθεί αφορά το κακούργημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και των σωματικών βλαβών κατά συρροή.
Στο εξής, όπως αποφάσισε η ολομέλεια Εφετών Λάρισας, οι ανακρίσεις θα γίνονται από τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐνη, ο οποίος έχει αναπληρώτρια τη Σοφία Λυμπεριάδου. Είναι δε πολύ πιθανό, σύμφωνα με την ΕΡΤ, να προστεθούν και άλλα ονόματα στη λίστα των υπόπτων και να ασκηθούν νέες διώξεις για πράξεις ή παραλείψεις που οδήγησαν στο δυστύχημα.
Διορθώσεις με… μπλάνκο
Μια άλλη σοβαρή πτυχή της υπόθεσης αφορά στο κομμάτι της κατάθεσης του προσωρινά κρατούμενου σταθμάρχη, ο οποίος υποστήριξε ότι στο έγγραφο παράδοσης-παραλαβής που υπογράφεται κατά την αλλαγή της βάρδιας των σταθμαρχών έγινε εκ των υστέρων διόρθωση στις ώρες με μπλάνκο.
«Η ώρα παράδοσης-παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Δεν θυμάμαι ποια ήταν η πραγματική ώρα που υπογράψαμε ότι παρέλαβα. Διαπίστωσα μετά το συμβάν ότι ήταν διορθωμένη η ώρα. Η πραγματική ώρα αναχώρησης του απογευματινού ήταν περίπου στις 22:20 και του ενισχυτικού σταθμάρχη στις 22:10» φέρεται να υποστήριξε σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ που έφτιαξε τις βάρδιες φέρεται να έχει υποστηρίξει ότι είχε ζητήσει να υπάρχουν τρεις σταθμάρχες μέχρι τις 23:00.
«Από κανέναν δεν εφαρμόστηκε γενικός κανονισμός κυκλοφορίας. Πρώτον, ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας το οποίο ισχύει για περίπου 5 χλμ. μπρος και 5 χλμ. πίσω και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Δεν ήξερε να το κάνει και πήγε χειροκίνητα, όμως κάνει ένα λάθος», δήλωσε ο πρώην διευθυντής ασφάλειας και κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ Χρήστος Ρετσινάς.