Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου Γιώργος Ζήνδρος ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έσπευσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας, αμέσως μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Εχθές έδωσε τηλεφωνικά στην ανακρίτρια συμπληρωματική κατάθεση, ενώ μίλησε και στον ΣΚΑΪ για την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος έδειχνε να μην έχει συνειδητοποιήσει το μέγεθος της καταστροφής.
Ο Γιώργος Ζήνδρος αποκάλυψε ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας, όντας άπειρος και επιπόλαιος, όπως τον χαρακτήρισε, τα είχε χαμένα και δεν μπορούσε να λειτουργήσει.
Τόνισε δε ότι ο ίδιος ανακάλυψε τι είχε συμβεί και ειδοποίησε τον σταθμάρχη που είχε αποχωρήσει πριν συμβεί η σύγκρουση. Ο έμπειρος σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου άφησε αιχμές κατά του επιθεωρητή, λέγοντας ότι τοποθέτησε στο πόστο της Λάρισας έναν νέο σταθμάρχη, ενώ επέρριψε ευθύνες και στον μηχανοδηγό του Intercity, ο οποίος έχασε τη ζωή του στη σύγκρουση. Είπε ότι μπορούσε να σταματήσει το τρένο και να κάνει εκφώνηση ότι πάει ανάποδα.
Η ανακρίτρια, στην οποία έδωσε τηλεφωνικά συμπληρωματική κατάθεση, ζήτησε να μάθει περισσότερα για την ευθύνη των μηχανοδηγών.
Ακολουθεί η συνέντευξη του Γιώργου Ζήνδρου στο δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ.
Εσείς μπήκατε πρώτος στο σταθμαρχείο της Λάρισας μετά τη σύγκρουση. Τι είδατε και τι έφταιξε; Μόνο η απειρία του σταθμάρχη;
Επιπόλαιος ήταν. Άπειρος ήταν. Σαν άνθρωπος ήταν καλός. Και όρεξη είχε στη δουλειά, δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις ότι ήταν πέρα βρέχει. Έναν μήνα σταθμάρχης είχε. Έχει καμία σχέση με μένα που είμαι 30 χρόνια; Μεγάλο λάθος που τον άφησε και ο άλλος. Και ο επιθεωρητής άφησε μόνο τον Σ. να δουλέψει στη νυχτερινή βάρδια, νέος εδώ. Εγώ ήρθα 23:30. Εγώ το ανακάλυψα. Τι να καταλάβει;
Δεν μπορούσε να καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής, όχι δεν είχε καταλάβει. Είχε καταλάβει πολύ καλά. Αφού τον ενημέρωσε η Πυροσβεστική τι ήταν. Ένα τρένο, τίποτα, εκεί τα έχασε. Από εκεί. Εκεί που πήγε να κάνει λάθος με τα κλειδιά εκεί. Κάνανε λίγο πίσω (και του λένε) «γιατί κάναμε πίσω;» και δεν απαντάει. Από εκεί τα έχασε και από εκεί ξέχασε τη διαγώνιο.
Προσπαθήσατε να επικοινωνήσετε και με τον σταθμάρχη, τον εμπειρότερο της βάρδιας που έφυγε νωρίτερα; Τι σας είπε;
Εγώ τον πήρα μετά, 22:45. Τα κατέθεσα στην ανακρίτρια αυτά. Μου είπε πόσο να καθίσω αυτόν να φυλάω; Είχε δίκιο το παιδί. Να καθίσει για να βάλει μέσα τον προαστιακό; Άμα δεν μπορεί να βάλει έναν προαστιακό μέσα…
Ο Π. πέρασε τριάντα τρένα ρε παιδιά. Τι κάνετε έτσι; Ο Π. του πέρασε τριάντα τρένα. Άφησε ένα τρένο στον Σ. Ένα τρένο, τον προαστιακό, το Intercity δεν το κάλυπτε ο Π. Το Intercity το κάλυπτε ο Σ. ήταν 23:05 εδώ.
Δεν τον άφησε με 15 τρένα. Εγώ στο Παλαιοφάρσαλο είχα, 22:00 με 23:00, είχα πέντε τρένα. Μέσα στο σταθμό μου. Αλλά δεν σηκώθηκα να φύγω να αφήσω τον πιτσιρικά εκεί να τον κάψω. Είχα έναν πιτσιρικά εγώ, με μπλοκάκι. Συμβασιούχοι και αυτοί. Αλλά εντάξει είχα πέντε τρένα. Δεν είχα ένα ή δύο.
Δύο τρένα είχε. Ένα του προαστιακού και μετά ερχόταν αυτό το 62, αυτό το περιβόητο. Ποιο φόρτο; Δύο τρένα είχε, το 2597 που έπρεπε να μπει στην άκρη. Εκεί που έλεγε ο άλλος «γιατί κάνουμε πίσω». Το τρένο αυτό. Δεν κάθισε ο Π., ο Π. πάλεψε 31 τρένα όλο το απόγευμα.
Τελικά έφυγε και ο συμβασιούχος μαζί με τον έμπειρο;
Ο συμβασιούχος σχολάει δέκα η ώρα. Τι το μπλέκουν το παιδί αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω. Γιατί γράφει στο χαρτί (βαρδιών) 14:00 έως 23:00. Για τον πιτσιρικά τον Χ., με το μπλοκάκι. Αυτός, έπρεπε ο Ν. (επιθεωρητής) να το ξεχωρίζει. 14:00 έως 22:00, απαγορεύεται να γράφει υπερωρία. Ο Χ. τώρα μπορεί να τον κυνηγήσει τον Ν. (Επιθεωρητής).
Πώς έπρεπε να έχει αντιδράσει ο μηχανοδηγός;
Τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρνει ο μηχανοδηγός. Ο μηχανοδηγός εγώ το μόνο που ξέρω, μπορούσε να σταματήσει το τρένο πάνω στα κλειδιά ακριβώς, ούτε καν να περάσει απέναντι. Μπορούσε να κάνει εκφώνηση ότι φεύγει αντίθετα. Δεν έκανε… Έπρεπε να σταματήσει πάνω στη διαγώνιο όχι να περάσει απέναντι. Αυστηρώς να σταματήσει στη διαγώνιο, αυστηρώς. Το τρένο διέσχισε απέναντι σαν φίδι. Δεν κατάλαβε ότι πήγε απέναντι;