Τέσσερις συμβάσεις που υπογράφηκαν το διάστημα 2005-2015 και αφορούν έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου ερευνά εδώ και μήνες ο οικονομικός εισαγγελέας, ο οποίος αναζητά ποινικές ευθύνες στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ (αναθέτουσα Αρχή), αλλά και ιδιωτών (εργολήπτες).
Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο να έχουν διαπραχθεί αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος (όπως απιστία και ηθική αυτουργία σε απιστία), από τις ανολοκλήρωτες συμβάσεις, τις ανανεώσεις και όλες τις κωλυσιεργίες που ουσιαστικά άφησαν ανεκτέλεστα διάφορα έργα.
Οι τέσσερις συμβάσεις αποτελούν ένα μέρος από το πλέγμα αναθέσεων που έχουν γίνει για υποδομές και μέτρα για την ασφάλεια της γραμμής.
Στο στόχαστρο της Οικονομικής Εισαγγελίας έχουν τεθεί:
- Μία σύμβαση του 2005 που σχετίζεται με εργασίες σηματοδότησης του εθνικού δικτύου.
- Δύο συμβάσεις του 2013 που αφορούν έργα ολοκλήρωσης.
- Μία σύμβαση του 2015 που αφορά το σύστημα τηλεδιοίκησης ETCS.
Οι συμβάσεις αφορούν διαφορετικά τμήματα του δικτύου.
Για τη σύμβαση 717 που ήρθε στην επικαιρότητα καθώς αφορά τη τηλεδιοίκηση, όπως και τις επεκτάσεις ή ανανεώσεις της –με αρχή το έτος 2014–, η Οικονομική Εισαγγελία είχε διενεργήσει έρευνα η οποία κατέληξε σε αρχειοθέτηση, καθώς δεν προέκυψαν ενδείξεις για τη διάπραξη του ερευνώμενου αδικήματος της απιστίας.
Ωστόσο πριν από περίπου 1 χρόνο η δικογραφία ανασύρθηκε από το αρχείο, ενόψει νέων στοιχείων σχετικά με το σκέλος που αφορά τη διάθεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, το οποίο ερευνάται πλέον από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.