Σειρά δράσεων και εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση 10 χρόνων από την κυκλοφορία του πρώτου τεύχους της οργανώνει το περιοδικό δρόμου Σχεδία.
Μεταξύ άλλων είναι η παράσταση-δείπνο αστέγων, όπου πωλητές κάθονται μαζί με τους υπόλοιπους συνδαιτημόνες, άγνωστοι μεταξύ τους, χωρίς κανείς να μπορεί να τους ξεχωρίσει. Είχε προηγηθεί η δράση «πωλητής για μια ώρα», ενώ ακολουθούν δράσεις για παιδιά και το πρόγραμμα στην ιστοσελίδα της Σχεδίας διαρκώς εμπλουτίζεται, μαζί με το επετειακό τεύχος που ήδη κυκλοφορεί.
Πωλητής για μία ώρα
Πριν λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η δράση «Πωλητής για μία ώρα». Στο πλαίσιό της, άνθρωποι που συνήθως αγοράζουν τη Σχεδία, βρέθηκαν για μια ώρα δίπλα στους πωλητές, μπήκαν στα παπούτσια τους και έκαναν μαζί τους τη δουλειά. Υπήρξαν φορείς, των οποίων οι εργαζόμενοι ή τα μέλη αποφάσισαν οικειοθελώς να στηρίξουν μαζικά τη δράση, με τη βοήθεια των οργανισμών.
«Θέλουμε η κοινωνία να έρθει κοντά με τους ανθρώπους της Σχεδίας, να γνωριστούν μαζί τους, να μάθουν ποιοι είναι, τι κάνουν, και μέσα από αυτό να πάει ακόμα πιο μακριά το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε: της ανθρωπιάς και της υποστήριξης ο ένας προς τον άλλο. Αυτό είναι το θεμελιώδες» τονίζει ο διευθυντής σύνταξης του περιοδικού Χρήστος Αλεφάντης.
«Η Σχεδία μας συνδέει. Τον πολύ φτωχό άνθρωπο, με τον αγοραστή, τον πολίτη, τον υποστηρικτή που συνομιλούν, ανταλλάσουν απόψεις, ακόμα και αν πουν για τον καιρό» προσθέτει.
Η λογική των δράσεων για την επέτειο των δέκα ετών του περιοδικού δρόμου, είναι να μηδενίσει την απόσταση ανάμεσα στον άνθρωπο που πουλάει και σε αυτόν που αγοράζει τη Σχεδία, η ενεργοποίηση και η ευαισθητοποίηση.
»Η Σχεδία είναι εμείς που έχουμε χάσει τα πάντα στην πορεία και δεν είχαμε κάποιον να μας τραβήξει από αυτή τη μαύρη τρύπα. Η Σχεδία είναι όλες οι ηλικίες, και τα δύο φύλα, από όλα τα επαγγέλματα, ό,τι μπορείτε να φανταστείτε. Ειδικά αν διαβάσετε την τελευταία σελίδα, θα δείτε τον εαυτό μας, δε θα δούμε κάποιον άλλο».
Παράλληλα, σημείωσε ότι στόχος είναι το περιοδικό «να έχει αξία και ουσία, πέρα από το όμορφο της συμμετοχής σε μια πράξη αλληλεγγύης» υπογραμμίζοντας ότι ακριβώς η ίδια αρχή ισχύει για το εστιατόριο της Σχεδίας αλλά και τα κοσμήματα και τις κατασκευές του καταστήματός της, προσκαλώντας τους πολίτες να τα επισκεφτούν. «Θέλουμε να υπάρχει ποιότητα, μια ανταποδοτική αξία για τον άνθρωπο που μας στηρίζει», σχολίασε.
Πώς επιλέγονται τα πόστα
«Αλλάζουμε τα πόστα κάθε μέρα γιατί θέλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι με τους ανθρώπους και μόνο στα πιο εξωτερικά προάστια δημιουργούμε μόνιμα πόστα, εφόσον και οι ίδιοι το επιθυμούν. Το οποίο είναι πάρα πολύ καλό, γιατί ο άνθρωπος γίνεται κομμάτι της γειτονιάς, στη Νέα Σμύρνη, στο Παγκράτι, στο Μαρούσι» πρόσθεσε ο Χρήστος Αλεφαντής.
Παράλληλα, υπάρχει κάτι που λέγεται «προστατευόμενα πόστα».
Μεγάλες εταιρείες, φορείς και οργανισμοί, αποφασίζουν να φιλοξενούν μόνιμα έναν πωλητή για να προμηθεύονται από αυτόν τα περιοδικά τους οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες.
«Υποδέχονται τον πωλητή, ο οποίος νιώθει κομμάτι αυτής της μικρής κοινότητας, έχει πρόσβαση στις τουαλέτες, και προσπαθούμε αυτή τη δράση να τη διευρύνουμε. Μάλιστα, έχουμε μια έγνοια να στέλνουμε στα προστατευόμενα πόστα ανθρώπους που είναι πολύ ντροπαλοί, συνεσταλμένοι, αδύναμοι στις πωλήσεις ή καινούργιοι, διότι δεν είναι όλοι το ίδιο» εξήγησε ο διευθυντής σύνταξης του περιοδικού, καθώς ετοιμάζεται για την επόμενη δεκαετία.