Τις δικές του εξηγήσεις για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αναμένεται να δώσει σήμερα ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, μετά από δύο αναβολές που ζήτησε και έλαβε από τον ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση. Κατά την προανακριτική διαδικασία, η οποία έγινε ενώπιον εισαγγελέα, φέρεται να υποστήριξε ότι ήταν «η κακιά στιγμή».
Την ίδια ώρα ο ΟΣΕ έχει θέσει σε αργία τον σταθμάρχη βάρδιας του Σταθμού της Λάρισας και τον προϊστάμενό του, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η προανακριτική διαδικασία για τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος.
Παράλληλα, εκφράζοντας για άλλη μια φορά τα συλλυπητήρια και την οδύνη του, ο ΟΣΕ αναφέρει πως υπό το βάρος τέτοιων συνθηκών και με βάση αυτές τις προτεραιότητες, «είναι εξαιρετικά δύσκολο ο Οργανισμός να ανταποκριθεί στη λεπτομερή ενημέρωση της κοινής γνώμης μέσω των ΜΜΕ, κάτι το οποίο θα συμβεί το επόμενο διάστημα με τον μέγιστο σεβασμό στα θύματα του δυστυχήματος».
Αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί
Χθες ο συνήγορός του Στέφανος Παντζαρτζίδης, διά του οποίου ο σταθμάρχης έχει δηλώσει ότι «αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί», ζήτησε προθεσμία επικαλούμενος την ύπαρξη νέων στοιχείων κατά την ανάκριση για τα οποία η υπεράσπιση δεν είχε λάβει γνώση.
Μάλιστα, ο δικηγόρος ευχαρίστησε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τονίζοντας ότι είναι πολύτιμη η δουλειά τους, διότι «χωρίς τη βοήθεια της δημοσιογραφικής έρευνας αυτή η υπόθεση δεν θα έπαιρνε το δρόμο που έπρεπε να πάρει».
Ο σταθμάρχης είναι αντιμέτωπος με το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων. Επίσης, είναι πιθανό να ασκηθεί δίωξη για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροή και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, η αμαξοστοιχία Intercity 62 κινούνταν για περισσότερο από 16 λεπτά σε λάθος γραμμή μιας και ο σταθμάρχης Πόρων είχε ενημερώσει ότι ήδη από τις 23:05 η εμπορική αμαξοστοιχία είχε καθοδική πορεία προς Αθήνα.
Από τις συνομιλίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, προκύπτει ότι την ώρα του δυστυχήματος υπήρχε αυξημένη κίνηση στο συγκεκριμένο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ γνωρίζουμε ότι είχαν προηγηθεί και τεχνικά προβλήματα και καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Κατά κοινή πλέον παραδοχή, ο 59χρονος ήταν εξαιρετικά άπειρος (είχε αναλάβει το πόστο μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα, μετά την προβλεπόμενη εκπαίδευση του ενός μήνα) για να μπορεί να διαχειριστεί έναν τόσο νευραλγικό σταθμό και μάλιστα μόνος του.
Η εντολή από τον εισαγγελέα του Άρειου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο προς την Εισαγγελία Εφετών Λάρισας είναι η έρευνα να γίνει προς όλες τις κατευθύνσεις.