Ερωτηματικά προκαλεί η τοποθέτηση του κατηγορούμενου για διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες εξ αμελείας σταθμάρχη στο σταθμό της Λάρισας, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που έρχονται στο φως, ενώ είχε λάβει την προβλεπόμενη εκπαίδευση, δεν είχε επ’ ουδενί την απαραίτητη εμπειρία.
Η εκπαίδευσή του είχε διάρκεια εννέα μήνες, όπως προβλέπει το πρωτόκολλο, δηλαδή έξι μήνες θεωρία και τρεις μήνες πρακτική. ωστόσο, σύμφωνα με τους συναδέλφους του, ήταν άπειρος. Είχε αναλάβει καθήκοντα μόλις τον περασμένο Ιανουάριο και δεν θα έπρεπε να είναι μόνος του σε μία δύσκολη βάρδια, όπως είναι η βραδινή, και σε ένα κομβικό σημείο όπως ο σταθμός της Λάρισας και μάλιστα σε ένα τετραήμερο με αυξημένο φόρτο εργασίας, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών.
«Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο 30 ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό» είπε σχετικά ο κ. Τσουρίδης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης είχε κάνει μόνο 15 βάρδιες στο σταθμαρχείο της Λάρισας, καθώς εργαζόταν εναλλάξ και στο σταθμαρχείο της Καλαμπάκας.
Σημειώνεται ότι η Καλαμπάκα και η Λάρισα έχουν κοινή έδρα και οι σταθμάρχες μοιράζονται τις βάρδιες. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορούσε να τοποθετηθεί ως εφεδρικός σταθμάρχης και να μην εργάζεται μόνος του σε βάρδια, ειδικά σε έναν σταθμό αιχμής, όπως της Λάρισας.
Διαφορετικά, θα μπορούσε να έχει τοποθετηθεί σε κάποιον άλλο σταθμό, λιγότερο κομβικό, στον οποίο να έχει να διαχειριστεί λιγότερα τρένα.
Η μοιραία διαδρομή των 15 λεπτών
Ο σταθμάρχης των Νέων Πόρων που βρίσκεται 20 χιλιόμετρα από το σημείο που έγινε η φονική σύγκρουση μεταξύ των τρένων και είναι ο επόμενος από αυτόν της Λάρισας ενημέρωσε στις 23:05 τον σταθμάρχη της Λάρισας ότι ξεκινάει από εκεί το εμπορικό τρένο με πορεία καθόδου προς Αθήνα.
Ο σταθμάρχης Λάρισας έλαβε το σήμα και απάντησε «καλώς». Αυτό σημαίνει πως για 15 λεπτά τα δύο τρένα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή.
Αυτό που προκύπτει από τις πληροφορίες της ΕΡΤ από τον σταθμό των νέων Πόρων, είναι ότι το εμπορικό ξεκίνησε ένα λεπτό αργότερα από επιβατικό.
«Υπάρχουν τρεις καταγραφές μεταξύ των δύο σταθμών που επιβεβαιώνουν ότι για 15 λεπτά τα τρένα ήταν στην ίδια γραμμή και σε αντίθετη πορεία»
Ο σταθμάρχης της Λάρισας πριν αναλάβει εκεί και μετά από την πρακτική του στο σταθμό της Καλαμπάκας είχε περάσει για δύο ημέρες από τον σταθμό των Νέων Πόρων.