Τα λάθη απειρίας του σταθμάρχη άρχισαν να έρχονται στο φως μετά από την αυτοψία στο γραφείο του, καθώς φαίνεται να μην αξιοποίησε τις τεχνολογικές δυνατότητες που είχε στη διάθεσή του, προκειμένου να σταματήσει έγκαιρα το τρένο, ενώ σύντομη ήταν, όπως προκύπτει η θητεία του συνολικά στον ΟΣΕ.
Παράλληλα, ο νέος απολογισμός ανέβασε τον αριθμό των νεκρών από τη σύγκρουση των δύο τρένων σε 57, σύμφωνα με όσα δήλωσε η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας Ρουμπίνη Λεονταρή.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο σταθμάρχης ενώ παλιότερα εργαζόταν στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα, είχε μεταταχθεί στο υπουργείο Παιδείας και επέστρεψε στον ΟΣΕ περίπου ενάμιση χρόνο νωρίτερα. Έλαβε την εννεάμηνη εκπαίδευση που προβλέπεται από το πρωτόκολλο και είχε αναλάβει τη θέση του σταθμάρχη τους τελευταίους μήνες.
Όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία, λίγο πριν από το δυστύχημα, ο σταθμάρχης δεν προέβη στις απαραίτητες ενέργειες, για τις αλλαγές της τροχιάς των αμαξοστοιχιών, με αποτέλεσμα οι δύο συρμοί να κινούνται επάνω στην ίδια γραμμή και μοιραία να συγκρουστούν.
Γιατί δεν γνωρίζουμε πόσοι ήταν οι επιβάτες
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, ο βασικός λόγος που παραμένει άγνωστος ο αριθμός των επιβατών της μοιραίας αμαξοστοιχίας είναι ότι ορισμένοι ενδέχεται να επιβιβάστηκαν στους σταθμούς μετά από την Αθήνα χωρίς να έχουν κόψει εισιτήριο.
Συγκεκριμένα, το τρένο θα έπρεπε να έχει φτάσει στον εν λόγω σταθμό στις 22:11, σύμφωνα με τον προγραμματισμό. Ωστόσο, λόγω καθυστερήσεων, έφτασε στις 23:05. Τα εκδοτήρια κλείνουν μεν στις 23:45, αλλά δέκα λεπτά πριν ξεκινήσει το τρένο απαγορεύεται κάποιος να αγοράσει εισιτήριο από αυτά. Συνεπώς αν κάποιος επιβιβαστεί την τελευταία στιγμή, αγοράζει το εισιτήριό του επάνω στο τρένο. Κανείς όμως δεν γνωρίζει εάν επιβιβάστηκε κόσμος το τελευταίο δεκάλεπτο πριν ξεκινήσει το τρένο από τον σταθμό της Λάρισας.
Και μάλιστα αυτό δεν ισχύει μόνο για τον συγκεκριμένο σταθμό, καθώς είχαν προηγηθεί επτά στάσεις μέχρι να φτάσει το τρένο από την Αθήνα στη Λάρισα.
Στο τρίτο βαγόνι εστιάζουν οι έρευνες
Σε εξέλιξη είναι οι τιτάνιες προσπάθειες των διασωστών μέσα σε καμένες λαμαρίνες και συντρίμμια να εντοπίσουν τους αγνοούμενους του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Οι νεκροί είναι μέχρι στιγμής 46, ενώ μάχη να κρατηθούν στη ζωή δίνουν στις εντατικές οι βαριά τραυματίες. Στα νοσοκομεία τραγικές φιγούρες οι γονείς που αναζητούν τα παιδιά τους και υποβλήθηκαν σε εξέταση DNA. Μέχρι στιγμής έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες για τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Την παρούσα στιγμή, η επιχείρηση των διασωστών έχει επικεντρωθεί στο τρίτο βαγόνι ,το τελευταίο από τα διαλυμένα βαγόνια που έγιναν μια άμορφη μάζα σιδηρικών, κάτω από το οποίο υπάρχουν φόβοι πως βρίσκονται και άλλοι νεκροί.
Ειδικότερα, ενώ αρχικά υπήρχε μια σκέψη να το τεμαχίσουν σε τρία κομμάτια, τώρα εξετάζουν το ενδεχόμενο να το σηκώσουν και να το μεταφέρουν από το σημείο, προκειμένου να δοθεί τη δυνατότητα στους διασώστες να κοιτάξουν από κάτω.
Οι ίδιοι λένε ότι θα ρίξουν μία ακόμη ματιά και στα υπόλοιπα βαγόνια, να ψάξουν σπιθαμή προς σπιθαμή αν υπάρχει κάτι από κάτω που δεν το έχουν δει τις προηγούμενες ημέρες. Η επιχείρηση αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι αύριο το πρωί.