Με σπασμένη φωνή και με δάκρυα για την ασύλληπτη τραγωδία στα συντρίμμια της αμαξοστοιχίας Intercity 62, ο συνταξιούχος πλέον εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νίκος Τσουρίδης επιβεβαίωσε ότι πρόκειται μεν για ανθρώπινο λάθος, αλλά πρόσθεσε ότι δεν θα θρηνούσαμε θύματα αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης.
«Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», είπε στην ΕΡΤ.
Με εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, ο Νίκος Τσουρίδης τόνισε: «Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς; Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από Τιθορέα μέχρι Δομοκό».
Κάνοντας λόγο για συντεχνίες, και αυτός με τη σειρά κατήγγειλε ότι εν έτει 2023 τα τρένα στην Ελλάδα δεν είναι εξοπλισμένα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση.
«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες –ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος–, και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πουν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», εξήγησε.
Ερωτηθείς γιατί η αμαξοστοιχία μπήκε στο αντίθετο τμήμα, είπε: «Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μια αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία».
Ειδικά για τον σταθμάρχη, και κρίνοντας από τον φιλικό τόνο στη συνομιλία με τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, εκτίμησε ότι υποκρύπτεται και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί.
«[Ο σταθμάρχης] ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία» δήλωσε, προσθέτοντας ότι ανέλαβε τη θέση έχοντας μόλις τελειώσει την εκπαίδευσή του και χωρίς να έχει δεύτερο άτομο στη βάρδια.
Σχετικά με το σύστημα τηλεδιοίκησης, ο Νίκος Τσουρίδης ανέφερε: «Εάν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».