Ολονύχτιες οι έρευνες για τον εντοπισμό επιζώντων στο σημείο της σφοδρής μετωπικής σύγκρουσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 (εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με 342 επιβάτες και δέκα άτομα προσωπικό), με την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 (επέβαιναν δυο άτομα στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα) το βράδυ της Τρίτης στην περιοχή Ευαγγελισμός, κοντά στα Τέμπη. Ευχή όλων να ανασύρουν ζωντανούς τους εγκλωβισμένους επιβάτες.
Ειδικές δυνάμεις της ΕΜΑΚ με κοπτικά εργαλεία και φιάλες οξυγόνου συνεχίζουν να κόβουν λαμαρίνες από τα πρώτα βαγόνια ψάχνοντας για ανθρώπους.
Οι δύο γερανοί που βρίσκονται στο σημείο ανασηκώσαν κομμάτια από τα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας ώστε να ανοίξει ο χώρος και να έχουν καλύτερη πρόσβαση οι διασώστες. Ασθενοφόρα και πυροσβεστικά οχήματα, μαζί με δυνάμεις του ΕΚΑΒ και δύο ομάδες ΕΚΑΜ από τη Λάρισα και τη Θεσσαλονίκη, παραμένουν δίπλα τους για να βοηθήσουν μόλις χρειαστεί.
Κάποιες ομάδες διασωστών θα σταματήσουν τις έρευνες για απόψε επειδή χρειάζονται τους γερανούς για να κάνουν τη δουλειά τους, ενώ σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος πύραρχο Βασίλη Βαθρακογιάννη η επιχείρηση έρευνας και απεγκλωβισμού θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Πλέον οι δυνάμεις έχουν ολοκληρώσει τις έρευνές τους στο βαγόνι της πρώτης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας και στο βαγόνι-εστιατόριο ενώ πλέον επιχειρούν στο πρώτο επιβατικό βαγόνι της δεύτερης θέσης. Η διαδικασία ταυτοποίησης στο βαγόνι-εστιατόριο, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Πυροσβεστικής, διεξήχθη υπό ακραίες συνθήκες υψηλού πυροθερμικού φορτίου της τάξεως των 1.300 βαθμών Κελσίου, γεγονός που δυσχέραινε τη σχετική διαδικασία.
Συνολικά στο σημείο επιχειρούν 72 πυροσβέστες με 24 οχήματα, τρεις ομάδες της Ειδικής Μονάδας Αντιμετώπισης Καταστροφών και δύο ομάδες της Ειδικής Μονάδας Δασικών Επιχειρήσεων, ενώ συνεχής είναι η παρουσία του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας.
Νεκροψία-νεκροτομή σε 43 σορούς
Η προϊσταμένη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας της Λάρισας Ρουμπίνη Λεοντάρη μιλώντας στην ΕΡΤ, δήλωσε πως «ολοκληρώθηκε η διαδικασία νεκροψίας-νεκροτομής σε 43 σορούς».
Η ταυτοποίηση των θυμάτων δεν έχει ολοκληρωθεί και αυτό αναμένεται να γίνει την Πέμπτη «μέσω dna και λόγω πρωτοκόλλου της αστυνομίας».
Η ιατροδικαστής σημείωσε πως τα περισσότερα θύματα είναι ηλικίας 20 με 30 ετών. «Εκεί περίπου εκτιμώ την ηλικία τους. Οι σοροί είναι σε πολύ κακή κατάσταση, δυστυχώς», είπε.
Ομολόγησε το μοιραίο λάθος του ο σταθμάρχης της Λάρισας
Στο επίκεντρο της τραγωδίας βρίσκεται ο σταθμάρχης της Λάρισας που αντιμετωπίζει βαρύτατες κατηγορίες. Ο 59χρονος που κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία, ομολόγησε ενώπιον εισαγγελέα το μοιραίο λάθος του, δηλαδή πως έβαλε τη μοιραία αμαξοστοιχία σε λάθος τροχιά. Ωστόσο, φέρεται να είπε ότι κατάλαβε το λάθος του όταν πληροφορήθηκε για το τραγικό δυστύχημα.
Πιθανότατα την Πέμπτη, μετά την άσκηση ποινικής δίωξης θα εισαχθεί στην ολομέλεια του Εφετείου της Λάρισας το θέμα, προκειμένου να ανατεθεί η υπόθεση σε εφέτη ειδικό ανακριτή.
Στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την ΕΛΑΣ έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και άλλοι δύο υπάλληλοι στην Τροχαία Λάρισας.
Όσον αφορά τις φήμες ότι ο σταθμάρχης ήταν άπειρος, αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε καθήκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.