Επικοινωνία των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων μέσω ρομπότ συνομιλίας, ειδικά σταντ για ψηφιακά check-in, χρήση του κινητού αντί για κλειδί, ρομπότ για room service και καθαριότητα και λογισμικά διαχείρισης εσόδων, που προβλέπουν τη ζήτηση των δωματίων και ορίζουν τις τιμές είναι μόνο ορισμένες από τις καινοτομίες που προσφέρουν οι ψηφιακές εφαρμογές στο τουριστικό προϊόν.
Εντυπωσιακές, άλλωστε, χαρακτηρίζονται εφαρμογές, όπως η ψηφιακή αναγνώριση προσώπου για υπηρεσίες σε αεροδρόμια και ξενοδοχεία ή εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας για τουριστικά αξιοθέατα και μουσεία.
Συγκεκριμένα, πολλές ελληνικές επιχειρήσεις πληροφορικής, από τις οποίες 57 είναι start-ups, καταδεικνύουν στους υποψήφιους επενδυτές πόσο μεγάλες είναι οι δυνατότητες χρήσης ψηφιακών εφαρμογών στον τομέα του τουρισμού.
Στο σημείο αυτό επισέρχεται η συμβολή του Συνδέσμου μιας Στάσης «One Stop Liaison Office» και της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Υποστήριξης Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, οι οποίοι ενημερώνουν τις τουριστικές επιχειρήσεις ότι η ψηφιακή τεχνολογία βρίσκει άπειρες λύσεις και εφαρμογές για συσκευές ή ψηφιακά εργαλεία στον τουρισμό.
«Υπάρχουν πάρα πολλές τεχνολογικές λύσεις που πρέπει πλέον να εντάξουν οι τουριστικές επιχειρήσεις στη λειτουργία τους ώστε να αυξήσουν το πελατολόγιό τους. Το γεγονός αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία και λόγω της μεγάλης ανόδου που παρουσιάζει ο τουρισμός το τελευταίο διάστημα, δεδομένου ότι κατασκευάζονται και πάρα πολλά νέα ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη», επισήμανε η τεχνική σύμβουλος του Συνδέσμου μιας Στάσης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Χριστίνα Λαγκάνη.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει εντάξει την ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στο πρόγραμμα «Κεντρική Μακεδονία 2021-2027», με σκοπό τη βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα του τουρισμού και την ενίσχυση του ρόλου του στην οικονομική ανάπτυξη, την κοινωνική ένταξη και την κοινωνική καινοτομία της περιοχής.
Συνεχή ενημέρωση σε θέματα καινοτομίας, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρίσκουν στην ιστοσελίδα του «One Stop Liaison Office» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, στην πλατφόρμα διερεύνησης τάσεων horizonscanning.gr και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.