Αποκαλυπτικά είναι τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας της εταιρείας ερευνών Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, με θέμα τις συνήθειες των Ελλήνων γύρω από τον καφέ.
Όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα της έρευνας η κατανάλωση καφέ αποτελεί μια ισχυρή νεοελληνική παράδοση, καθότι το 95% των Ελλήνων αγοράζουν καφέ.
Περισσότεροι από 8 στους 10 ερωτηθέντες πίνουν καφέ καθημερινά (84%), ενώ οι περισσότεροι από αυτούς που δεν πίνουν (66%), φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους. Το 50% των ερωτηθέντων θα καταναλώσουν πάνω από έναν καφέ την ημέρα (συνήθως 2 ή 3).
"Φτου να φύγει η φουσκαλα και η κακία των ανθρώπων γύρω σου" έλεγε η γιαγιά μου κάθε φορά που σέρβιρε ένα φλιτζάνι μοσχομυριστο ελληνικό καφέ.#καφεδακι #time ❤️☕ pic.twitter.com/KH27ikuqtp
— Secret_Woman (@Secret_Woman007) February 22, 2023
Για το 73% όσων πίνουν καφέ, η συνήθεια του καφέ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος όπως το τσάι ή το χαμομήλι. Η συνήθεια αυτή, ειδικά εκτός σπιτιού, δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητα των καταναλωτών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 53% των ερωτηθέντων δεν έχει σκεφτεί ποτέ να κόψει τον καφέ.
Ωστόσο, ένα ποσοστό 17% θα το έκανε για λόγους υγείας, ποσοστό 14% για οικονομικούς λόγους και το 13% επειδή ο καφές του προκαλεί αϋπνία.
Συν τοις άλλοις για το 38% εκείνων που πίνουν καφέ, ο περιορισμός της κατανάλωσής του στο σπίτι, στη δουλειά ή και εκτός σπιτιού, είτε για οικονομικούς λόγους, είτε για άλλα αίτια, θα σήμαινε αυτομάτως και τον περιορισμό των κοινωνικών τους συναναστροφών.
Η ποσοτική έρευνα που διενεργήθηκε από την Κάπα Research για την Ελληνική Ένωση Καφέ πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.003 ατόμων στις 13 περιφέρειες της χώρας στο διάστημα 17 έως και 24 Ιανουαρίου. Σε αυτήν συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες, ηλικίας 17 ετών και άνω.
Η συλλογή των στοιχείων έγινε κατά 61% (611 άτομα) με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων και κατά 39% (392 άτομα) με βάση ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο μέσω του ειδικά διαμορφωμένου online πάνελ της Κάπα Research.