Το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του νέου παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλλιας, σε εκδήλωση με θέμα «Έργα & Δράσεις ανάπτυξης για τη Θεσσαλονίκη του 2030».
Ειδικότερα, ο αντιπεριφερειάρχης εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες των εγκρίσεων, έτσι ώστε να προχωρήσουν οι επιμέρους μελέτες για το έργο, που θα εκτείνεται από τη λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου, μέχρι την άκρη του Αγγελοχωρίου στον δήμο Θερμαϊκού, και θα έχει συνολικό μήκος 40 χιλιόμετρα.
Παράλληλα, σημείωσε ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της διαβούλευσης με την κατάθεση υποδείξεων, παρατηρήσεων και προτάσεων από την πλευρά των εμπλεκόμενων φορέων και αναμένεται η απάντηση του υπουργείου σχετικά με το ποιες από αυτές υιοθετεί και ποιες απορρίπτει.
«Αναμένουμε τις αποφάσεις της κυβέρνησης, για να πάμε στο επόμενο βήμα των εγκρίσεων και την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος. Στόχος μας είναι μέσα στο 2023 να έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και να ξεκινήσουμε ταυτόχρονα τις μελέτες και τους απαραίτητους αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς, για να σχεδιάσουμε το νέο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης. Θέλουμε να καλέσουμε μεγάλα γραφεία του εξωτερικού να συμμετέχουν σε αυτόν τον σχεδιασμό, με στόχο το 2025 να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα με χρόνο ολοκλήρωσης μέχρι το 2030», ανέφερε.
Αναφορικά με το κόστος, ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε πως η πρώτη αδρή εκτίμηση είναι περί τα 500 εκατ. ευρώ, με πιθανές πηγές χρηματοδότησης το ΕΣΠΑ, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και σε κάποια έργα τη σύμπραξη δημοσίου ιδιωτικού τομέα.
ΔΕΘ και συνδέσεις της πόλης
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας παρουσίασε το σχέδιο ανάπλασης της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Έκανε λόγο για ένα εμβληματικό έργο, που θα βελτιώσει απίστευτα την ποιότητα ζωής, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «η Θεσσαλονίκη θα αλλάξει κατηγορία».
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος αναφέρθηκε στο ζήτημα των συνδέσεων της Θεσσαλονίκης και τόνισε την ανάγκη να βελτιωθούν οι χερσαίες προσβάσεις από την Κεντρική Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια, καθώς επίσης και οι συνοριακοί σταθμοί που, όπως είπε, βρίσκονται σε τραγική κατάσταση.
Για την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης επισήμανε ότι είναι δύσκολη η αλλαγή της κατάστασης, ωστόσο υπογράμμισε πως πρέπει να εξεταστεί άμεσα η κατασκευή μαρίνων, αλλά και η δημιουργία προαστιακού μέχρι τα Νέα Μουδανιά.
Με πληροφορίες από voria.gr.