Στους νεότερους το όνομα του Βασίλη Μπουγιουκλάκη ίσως να μην λέει τίποτα. Στους λίγο μεγαλύτερους θα έρθει κατευθείαν το σκηνικό με το καφάσι και τα –πρώτα–ρεπορτάζ στις λαϊκές αγορές στα τέλη των 80s, αρχές 90s. Οι πιο ψαγμένοι όμως σίγουρα θυμούνται έναν πληθωρικό δευτεραγωνιστή που ξεκίνησε από το θέατρο και με το πέρασμα του χρόνου ισχυροποιήθηκε στην κωμωδία. Όμως δεν έπαιξε σε σειρές της ιδιωτικής τηλεόρασης, πήρε έναν άλλο δρόμο και άρχισαν οι παρεξηγήσεις.
Ένας χρήσιμος καρατερίστας
Λάτρευε την υποκριτική αλλά και τη δημοσιογραφία. Αποφοίτησε από την δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Και αμέσως μετά βρίσκεται στο Θέατρο Τέχνης μέχρι το 1978, όπου παίζει σε σπουδαία έργα και παραστάσεις. Παράλληλα εργαζόταν σε αθλητική εφημερίδα.
Ξεκίνησε σαν ηθοποιός δραματικού ρεπερτορίου, συνεργάστηκε με την Τζένη Καρέζη, πριν εξελιχθεί στον πληθωρικό κωμικό που τον έμαθε το πλατύ κοινό. Εκείνη την περίοδο αρχίζει μια σειρά συνεργασιών με τη Ρένα Βλαχοπούλου, τον Κώστα Χατζηχρήστο και τον Θανάση Βέγγο. Και κάπου εκεί προκύπτει και η αντικατάσταση του Κώστα Βουτσά, στο τηλεοπτικό Ημερολόγιο ενός θυρωρού.
Ήταν το 1980 που εκτός από τον θυρωρό, ιδρύει την παιδική του σκηνή και ανεβάζει το παιδικό έργο της συζύγου του Λιάνας Το παράξενο όνειρο του Βασίλη. Το έργο παιζόταν για χρόνια με εξαιρετική επιτυχία στην Ελλάδα, αλλά και στην απανταχού ελληνική ομογένεια. Μάλιστα Το όνειρο του Βασίλη έγινε και δίσκος με συνεργάτες τον Σταμάτη Κραουνάκη και τον Γιώργο Μανιώτη.
Στο σινεμά έπαιξε από κωμωδίες λαϊκής κατανάλωσης μέχρι και σε φιλμ του Θόδωρου Αγγελόπουλου και του Παντελή Βούλγαρη. Με τον τελευταίο συνεργάστηκαν στην ταινία Ελευθέριος Βενιζέλος όπου υποδύθηκε τον «Ιωάννη Μεταξά».
Αλλά και στο ραδιόφωνο ήταν ξεχωριστή η παρουσία του κυρίως ως «δήμαρχος Χαρχούδας» στη Λιλιπούπολη. Από τη μια λοιπόν Χατζηδάκις (στη Λιλιπούπολη), Αγγελόπουλος, Βούλγαρης. Από την άλλη βιντεοκασέτες για επιβίωση.
Το ρεπορτάζ και το καφάσι
«Κάμερα Αλήθεια, Βασίλης Μπουγιουκλάκης, Κανάλι 29», έτσι προλόγιζε την τηλεοπτική του εκπομπή στις λαϊκές αγορές ο γνωστός ηθοποιός, που γνώριζε πλέον νέες δόξες από μια σαφώς διαφορετική θέση στη μικρή οθόνη.
Μιλάμε για το 1989 που η χώρα ταλανιζόταν από το σκάνδαλο Κοσκωτά. Η δημοτικότητα του ΠΑΣΟΚ είχε πέσει στο ναδίρ και ο ηθοποιός, πολιτικοποιημένος στο συγκεκριμένο χώρο κλήθηκε να κάνει την παραπάνω εκπομπή. Απέναντι στο plastic των νέων ιδιωτικών καναλιών, η αυθεντικότητα της εν λόγω εκπομπής. «Μιλάει ο λαός» ή «Προσκυνώ τη χάρη σου, λαέ μου», έλεγε εξάλλου εκείνος με τον χαρακτηριστικό του τρόπο.
Τα ευτράπελα φυσικά δεν έλειπαν. Σε μια τέτοια επίσκεψή του σε κάποια λαϊκή αγορά είχε δεχτεί επίθεση από έναν «αγανακτισμένο» παραγωγό, ο οποίος εκσφενδόνισε ένα καφάσι εναντίον του, τραυματίζοντάς τον ελαφρά. Το επεισόδιο κατέληξε στο αστυνομικό τμήμα και τις δικαστικές αίθουσες κατόπιν.
Η ανατροπή και το άδικο τέλος
Η εκπομπή του είχε θεωρηθεί μάλιστα αντιπολιτευτική, καθώς τα ηνία της εξουσίας κρατούσε η Νέα Δημοκρατία του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη και η περίοδος χαρακτηριζόταν από έντονη πόλωση και αντιπαραθέσεις.
Όταν το Κανάλι 29 πουλήθηκε και μετατράπηκε σε Κανάλι 5, ο Μπουγιουκλάκης έχασε τη δουλειά του. Τα τελευταία χρόνια ταλαιπωρήθηκε πολύ οικονομικά και υπάρχουν δημοσιεύματα που τον θέλουν ακόμα και να έχει μπαρκάρει στα καράβια για να καταφέρει να θρέψει τη γυναίκα και τους δυο του γιους.
Από την άλλη, η εποχή είχε αλλάξει, η ιδιωτική τηλεόραση κυριαρχούσε. Όπως και ένας συγκεκαλυμένος ρατσισμός που ήθελε τα πρόσωπα που κυριαρχούσαν στα 80s να περνάνε στην εφεδρεία.
Τον Ιανουάριο του 1999 χτυπήθηκε από σοβαρό εγκεφαλικό επεισόδιο και διακομίστηκε στο Γενικό Κρατικό Νίκαιας, όπου άφησε την τελευταία του πνοή εννιά μέρες αργότερα, στις 31 Ιανουαρίου 1999.
Η κηδεία του έγινε την επομένη στο ναό της Ευαγγελίστριας στη Νίκαια και η ταφή του στο Νεκροταφείο της Νεάπολης. Ήταν μόλις 55 χρονών.
Φυσικά η οικογένειά του, δεν τον ξέχασε ποτέ. Μάλιστα εδώ και λίγο καιρό έχει ανακοινωθεί η έκδοση της βιογραφίας του που θα είναι παράλληλα και η ιστορία της χώρας σε μια εποχή που μοιάζει σήμερα νοσταλγική, αλλά σίγουρα έκρυβε πολλά.
Σπύρος Δευτεραίος