Εκεί όπου γράφτηκε ο τραγικός επίλογος της Μικρασιατικής Εκστρατείας, στο μέγαρο της Παλαιάς Βουλής, που πλέον είναι ο χώρος του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, συνεχίζεται μέχρι τις 30 Ιουνίου η περιοδική έκθεση «Από τη Μεγάλη… στη Σύγχρονη Ελλάδα (Μέρος Α’)».
Έτσι, με την επιστροφή στην αίθουσα όπου διεξήχθη η Δίκη των Έξι, ξεκινά το πρώτο μέρος του εκθεσιακού προγράμματος για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Στο σύνολό της η έκθεση φιλοδοξεί να παρακολουθήσει την πορεία από τη Μεγάλη Ιδέα της εθνικής ολοκλήρωσης στη συνοριακή και πληθυσμιακή διαμόρφωση του σημερινού ελληνικού κράτους.
Το πρώτο μέρος αναφέρεται στα γεγονότα της Μικρασιατικής Εκστρατείας που οδήγησαν στην παγίωση των ελληνικών συνόρων, ενώ το δεύτερο που θα ακολουθήσει αφορά τις μετακινήσεις και τις προσφυγικές ροές που διαμόρφωσαν την πληθυσμιακή ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας.
Ενδυμασίες και αντικείμενα καθημερινής χρήσης από τις περιοχές όπου ζούσαν ελληνορθόδοξοι πληθυσμοί στη Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη εκτίθενται στον ανακαινισμένο χώρο υποδοχής.
Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχωρίζει ένας εικονογραφημένος πολεοδομικός χάρτης της Σμύρνης των αρχών του 20ού αιώνα, που γίνεται αφορμή για τη δημιουργία ενός διαδραστικού εκθέματος με τη βοήθεια του οποίου ο επισκέπτης περιδιαβαίνει στις συνοικίες της Σμύρνης και αντλεί πληροφορίες για αυτές και τα κτήρια πριν από τη μεγάλη πυρκαγιά του 1922.
Φωτογραφικά τεκμήρια, έγγραφα και αντικείμενα από τις συλλογές του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, πλαισιωμένα από μαρτυρίες, αποσπάσματα ημερολογίων, δημοσιεύματα του Τύπου και βίντεο αφηγούνται την ελληνική παρουσία στη Μικρά Ασία και τα γεγονότα της εκστρατείας, μέχρι την κατάρρευση του μετώπου, την υποχώρηση του ελληνικού στρατού και την καταστροφή της Σμύρνης.
Η τελευταία ενότητα είναι αφιερωμένη στη δίκη των πολιτικών ηγετών της αντιβενιζελικής παράταξης, οι οποίοι θεωρήθηκαν υπεύθυνοι για την Καταστροφή και εκτελέστηκαν. Παρουσιάζονται τα πρωτότυπα σχέδια του Περικλή Βυζάντιου από τη διαδικασία μαζί με τεκμήρια από τα γεγονότα που ακολούθησαν· έτσι ο ίδιος ο χώρος μετατρέπεται σε έκθεμα.