Δημοσιεύουμε το εξώφυλλο και χαρακτηριστικές φωτογραφίες του ημερολογίου για το 2023 που ετοίμασαν τα παιδιά του 50ού Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, με την παιδαγωγική φροντίδα του διευθυντή τους Στάθη Ταξίδη και της εκπαιδευτικού Αικατερίνης Κούπα. Είναι αφιερωμένο στη δραματική Έξοδο του ποντιακού ελληνισμού από την προαιώνια εστία του.
Μια αξιέπαινη εργασία και υποδειγματική συνεργασία μαθητών και δασκάλων.
Η έμπνευσή της προέκυψε από τη «διαλεκτική» των παιδιών τα τελευταία χρόνια με την τηλεόραση, τα ΜΚΔ, τις κινητικότητες των εθιμοτοπικών σωματείων, αλλά και τη δημόσια αναφορά του διευθυντή τους στο 50ό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Τα μέσα υλοποίησης διατέθηκαν από το στοργικό κοουτσάρισμα της Αικατερίνης Κούπα και του Στάθη Ταξίδη, διευθυντή τους μεν, αλλά και εργώδους αναδίφη της ιστορίας του ποντιακού ελληνισμού, συγγραφέα και επιμελητή εκδόσεων περί αυτού (και αντεπιστέλλοντος επίτιμου μέλους μας επίσης!).
Επιδοκιμάζουμε θερμά όλους τους δημιουργούς του ημερολογίου – μαθητές, δασκάλους αλλά και τη γονεϊκή κοινότητα του σχολείου που το αγκάλιασε, εκεί ψηλά στο Επταπύργιο…
Με αφορμή, λοιπόν, την εν γένει δημιουργική ανησυχία του αγαπητού σχολείου Θεσσαλονίκης, παροτρυνθήκαμε σ’ ένα πρωτότυπο «προξενιό» αυτού με το δικό μας 1ο Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο Νυρεμβέργης, ανταποκρινόμενοι και στην πεποίθησή μας για τον ουσιαστικό πολιτικό ρόλο που οφείλουν τα σωματεία των Ελλήνων στην Ευρώπη, πέραν της (άγονης) μονοκαλλιέργειας του φολκλόρ.
Φιλοδοξία μας ήταν τα δύο σχολεία αλληλοσυστηνόμενα, στο πλαίσιο μάλιστα προγράμματος συνεργασιών ενδοευρωπαϊκών σχολικών κοινοτήτων, να φτιάξουν ευγενικές παρέες και δημιουργικές κολεγιές!
Σήμερα παρακολουθούμε –με κρυφό καμάρι για το ρόλο μας– τους καρπούς της συνεργασίας των δύο σχολικών μονάδων.
Τηλεματικές διασκέψεις παιδιών και εκπαιδευτικών, γνωριμίες δύο κόσμων, ανταλλαγές εμπειριών και ανταποδοτικές «ξεναγήσεις» σε Θεσσαλονίκη και Νυρεμβέργη, με ακόμη περισσότερες υποσχέσεις για το μέλλον της διεπαφής τους.
Ερεθίσματα, συνάψεις και εμπειρίες μαθητών, όχι μόνο εκπαιδευτικές αλλά πολύ περισσότερο επιδραστικές στην απελεύθερη περίσκεψή τους και τη συλλογή ποικιλίας ψυχοσυναισθηματικών εργαλείων.
Το σχολείο πέρα από τη μετωπική διδασκαλία, πέρα από μονοδιάστατες και κουρασμένες κοινοτοπίες, ως θαλερό κύτταρο της ευρωπαϊκής μας κοινωνίας, σύγχρονο εκπαιδευτήριο δόκιμων πολιτών.
Συγχαίρουμε την παιδαγωγό του σχολείου Νυρεμβέργης Φωτεινή Μούρτζη, τη διευθύντριά του Ιωάννα Παπαθανασίου, καθώς και τις εκπαιδευτικούς του σχολείου Θεσσαλονίκης Φωτεινή Καγιόγλου, Βασιλική Τσιούμαρη, Αικατερίνη Κούπα, όπως τον διευθυντή του Στάθη Ταξίδη για την έμπνευση, την υλοποίηση και την πρόοδο της συνεργασίας.
ΥΓ: Ο Σύλλογος Ποντίων Νυρεμβέργης προσκαλεί τους εκατοντάδες πολιτιστικούς συλλόγους των αποδήμων σε ανάλογα «προξενιά» και διαμεσολαβήσεις. Ως πολιτικές οντότητες ανοιχτών οριζόντων, τα σωματεία μας οφείλουν ετοιμότητα διάδρασης στις κοινωνίες των Ελλήνων της Ευρώπης – όπως να συνηγορούν στις ανάγκες των σχολικών τους οργανισμών, επί παραδείγματι.
Υιοθετώντας αναζητήσεις ελλαδικών σχολείων και συλλογικοτήτων, μπορούν τα σωματεία μας, με ευκολία και χαμηλό κόστος, να μεσολαβήσουν στην προοπτική διασυνεργασιών με σχολικές κοινότητες και εκπαιδευτικά προγράμματα της Ευρώπης. Ένας παραγωγικός τρόπος να προσθέσουν την προστιθέμενη αξία της εμπειρίας ουσιώδους ενασχόλησης των μελών τους και του υποδείγματος ευγενούς δραστηριοτήτων στο νεαρόκοσμό τους.
Διότι… φίλος ο ψυχαγωγικός ευδαιμονισμός των χοροεσπερίδων (η ρακοκατανυσσόμενη εμμονή των ποντιακών σωματείων, δηλαδή), αλλά φίλτατος ο πολιτισμός πεδίου. Ας κονομήσει κάτι και ο τελευταίος, όχι μόνο οι διάκονοι του πρώτου…
Σύλλογος Ποντίων Νυρεμβέργης «Cardinal Bessario»