Τη μεταρρύθμιση του πολλαπλού βιβλίου προωθεί το υπουργείο Παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, με στόχο «την απομάκρυνση από την αποστήθιση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης», όπως είπαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ κύκλοι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, πρόκειται για μια «εκπαιδευτική τομή μεγάλης κλίμακας, εξαιρετικά σύνθετη και δύσκολη στην υλοποίησή της».
Με το πολλαπλό βιβλίο οι εκπαιδευτικοί θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν το σχολικό εγχειρίδιο από το οποίο επιθυμούν να διδάξουν – όλα τα εγκεκριμένα θα περιλαμβάνονται στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων, διαθέσιμα και σε ψηφιακή βιβλιοθήκη προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες να μπορούν να συνδυάσουν πηγές.
Υπολογίζεται όλα τα βιβλία για το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο θα είναι διαθέσιμα ψηφιακά το φθινόπωρο του 2024, με ορισμένα από αυτά να είναι έτοιμα και σε έντυπη μορφή.
Πλέον επόμενα βήματα στη διαδικασία υλοποίησης της μεταρρύθμισης, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, είναι η έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η διαδικασία συγγραφής και η αξιολόγηση των σχολικών εγχειριδίων που τελικά θα μπουν στο Μητρώο Διδακτικών Βιβλίων.
Να σημειωθεί ότι αντίστοιχου τύπου πολλαπλό βιβλίο ανά μάθημα έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της συντριπτικής πλειονότητας των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.