Το δρώμενο των Μωμόγερων είναι από τα αρχαιότερα και γνησιότερα έθιμα που διατήρησαν οι Πόντιοι. Με αυτό κράτησαν τον πυρήνα και τον εορταστικό τρόπο των λαϊκών αυτοσχεδιαστικών σατιρικών δραμάτων των προχριστιανικών χρόνων και ταυτόχρονα διαφύλαξαν την παραδοσιακή τους μορφή, δίνοντας όμως χριστιανικό χαρακτήρα.
Από τους μελετητές αναφέρονται πολλές παραλλαγές, καθεμιά από τις οποίες έχει διαφορετική δομή ως προς την υπόθεση και τα πρόσωπα που συμμετέχουν στον όμιλο. Πάντως, χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων είναι ότι υπάρχει ένας σχεδόν ίδιος κεντρικός πυρήνας – υπόθεση που είναι σχεδόν ο ίδιος. Στις περισσότερες παραλλαγές η αρπαγή της νύφης αποτελεί βασικό επεισόδιο της υπόθεσης – άλλοι χαρακτήρες που συμμετέχουν είναι ο γέρος, η γριά, ο διάβολος, ο αστυνομικός και ο γιατρός.
Σύμφωνα με την Εγκυκλοπαίδεια του ποντιακού ελληνισμού, ο προθεατρικός χαρακτήρας τους αποδεικνύεται από τον αυτοσχεδιασμό όσων συμμετέχουν στο δρώμενο, το οποίο με την παραλλαγή που αναβιώνει στα ποντιακά χωριά της Κοζάνης έχει εγγραφεί στο ευρετήριο της UNESCO για την άυλη πολιτιστική κληρονομιά.
Ο όμιλος βγαίνει στους δρόμους κυρίως το Δωδεκαήμερο· στη Νάουσα έκανε… ποδαρικό στη νέα χρονιά την περασμένη Τρίτη, από την Εύξεινο Λέσχη Ποντίων Νάουσας, με τη συνεργασία του ΜΠΣ Νέας Νικομήδειας «Ο Αριστοτέλης» και του Ποντιακού Συλλόγου Μανιακίου Φλώρινας «Η Αμάσεια».
Το κέντρο της πόλης ζωντάνεψε και ξεσηκώθηκε, χορεύοντας όλο το απόγευμα στους ρυθμούς των Μωμόγερων, ενώ οι εκατοντάδες κόσμου που ακολούθησαν γνώρισαν το έθιμο των Ελλήνων του Πόντου. Ο όμιλος δεν άφησε κανέναν ήσυχο, μπαίνοντας ακόμα και στα γραφεία του δημάρχου Νικόλα Καρανικόλα και του βουλευτή Ημαθίας Λάζαρου Τσαβδαρίδη.