Στις τουρκικές προκλήσεις στο πλαίσιο ενός νέου υβριδικού περιβάλλοντος που περιλαμβάνει εργαλεία ψυχολογικής πίεσης, αναφέρθηκαν στο σύνολό τους οι ομιλητές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για τον τουρκικό αναθεωρητισμό και τη γενοκτονία ως μέτρο ανάσχεσης ήπιας ισχύος.
Διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη από το Σωματείο Δράσης «Νίκος Καπετανίδης», με αφορμή την 9η Δεκεμβρίου, ημέρα που είναι αφιερωμένη στα θύματα των γενοκτονιών. Συνδιοργανωτές ο Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος Νικόπολης και ο Δήμος Παύλου Μελά.
Υπό το συντονισμό του δημοσιογράφου Αιμίλιου Σαπρανίδη, οι προσκεκλημένοι ομιλητές συνέθεσαν όλο το μωσαϊκό των τουρκικών προκλήσεων.
Ο Κώστας Γκιουλέκας, πρόεδρος της Eπιτροπής Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής, έκανε μια ιστορική αναδρομή στις ελληνοτουρκικές σχέσεις τα τελευταία 200 χρόνια, και αναφέρθηκε στις κινήσεις της ελληνικής κυβέρνησης στο πεδίο της αύξησης των αμυντικών δαπανών και των διεθνών συμμαχιών για την ανάσχεση του τουρκικού επεκτατισμού.
Από τη μεριά του ο Ευάγγελος Αποστολάκης, πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας και επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, τόνισε ότι η Τουρκία εργαλειοποιεί την ιστορία διαστρεβλώνοντάς την, αρνούμενη τις Γενοκτονίες που διέπραξε έναντι των Ελλήνων, των Αρμενίων και άλλων εθνοτήτων, και εμφανίζεται επιτιθέμενη, αντί να απολογείται για το ιστορικό της παρελθόν.
Η Τουρκία, κατά τον Ευάγγελο Αποστολάκη, προωθεί μια ατζέντα ψευδοϊστορίας, με μεθοδευμένη κεντρικά, από την Προεδρία, μια προπαγάνδα κατά της Ελλάδας, «με δήθεν εγκλήματα των ελληνικών Αρχών με μετανάστες στο Αιγαίο, με ανακίνηση θέματος Τριπολιτσάς, χαρακτηρίζοντας την Άλωση ως “Γενοκτονία” με στόχο να κηλιδωθεί η ένδοξη Επανάσταση του 1821».
Ο αντιστράτηγος εν αποστρατεία Λάζαρος Καμπουρίδης, πρώην ακόλουθος άμυνας της Ελλάδας σε Κωνσταντινούπολη και Άγκυρα, αποδόμησε με τη χρήση και χαρτών αυτή την τουρκική προπαγάνδα που αφορά τη διαστρέβλωση των ιστορικών γεγονότων.
Φώτισε την πορεία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν από την εποχή που εξελέγη δήμαρχος Κωνσταντινούπολης μέχρι σήμερα, και το πώς αυτή κατέληξε σε μια νέα ηγεσία που συμπυκνώνει το σουνιτικό ισλάμ με ακραίους του πολιτικού και στρατιωτικού φάσματος της Τουρκίας, με σαφή αντιδυτικό και αναθεωρητικό χαρακτήρα.
Έτσι, με στοιχεία, απέδειξε ότι η Τουρκία ασκεί ψυχολογικές επιχειρήσεις ευρύτατου πεδίου εντός της Ελλάδας, με σκοπό την πρόκληση φόβου στον ελληνικό λαό, με στόχο να οδηγηθεί η Ελλάδα σε άνευ όρων παράδοση, σε ατιμωτικές παραχωρήσεις χωρίς ένοπλη σύγκρουση.
Χαρακτήρισε τον Tayfun, ως «πόθο των Τούρκων και όχι ως απτή πραγματικότητα», καθώς ο πύραυλος δεν υπάρχει επί της ουσίας.
Ο δρ Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Πρίνστον Νίκος Μιχαηλίδης, με την ομιλία του άσκησε σφοδρή κριτική στη διαχρονικά γενοκτονική πολιτική της Τουρκίας κατά των μη μουσουλμανικών πληθυσμών, αλλά και των μη Τούρκων μουσουλμάνων, όπως οι αλεβίτες και οι Κούρδοι.
Τόνισε την ανάγκη να καταστεί σαφές ότι η Ελλάδα οφείλει να αποκτήσει εθνικό σχέδιο αποτροπής, που δεν θα στηρίζεται αέναα και μονομερώς στους εξοπλισμούς, αλλά και στην άσκηση πολιτικών ήπιας ισχύος, όπως η υπεράσπιση των θυμάτων των γενοκτονιών και η ηθική και πολιτική καταδίκη της Τουρκίας για τα εγκλήματα αυτά.
Κατά την άποψη του Νίκου Μιχαηλίδη, η γενοκτονία αφορά τους πολίτες στο σήμερα και στην οικονομική τους κατάσταση, καθώς η αλλαγή του γενοκτονικού προτύπου της Τουρκίας σε δημοκρατικό θα φέρει την ειρήνη διά της αλήθειας και της δικαιοσύνης, με αποτέλεσμα την αμοιβαία μείωση των εξοπλιστικών.
Έδωσε μάλιστα το παράδειγμα της Γερμανίας, η οποία αναγνωρίζει το Ολοκαύτωμα και με τον τρόπο αυτό εντάχθηκε στην ευρωπαϊκή οικογένεια μετά το ναζισμό, την ώρα που η Τουρκία αρνούμενη τις γενοκτονίες ελκύεται από ακραίες και αναθεωρητικές ατζέντες που δεν έχουν καμία θέση και σχέση με το Διεθνές Δίκαιο.