Λείπει έξι μήνες από το σπίτι του, διανύει περί τα 6.000 χιλιόμετρα σε μία εβδομάδα, κοιμάται ελάχιστα και αναγκάζεται να κάνει μόνο μικρά διαλείμματα για να ξεπιαστεί. Πρόκειται για την καθημερινότητα ενός οδηγού νταλίκας, η οποία όμως έχει κι έναν έξτρα βαθμό δυσκολίας. Ο Έλληνας Τάσος Λάππας καλείται να τροφοδοτήσει με καύσιμα τα ορυχεία στον Αρκτικό Κύκλο.
Όπως είχε πει και σε παλιότερη συνέντευξή του, του αρέσει το Βόρειο Σέλλας, αλλά όχι η μοναξιά. Η δουλειά του όμως απαιτεί να οδηγεί τη νταλίκα του πάνω στους πάγους για έξι ολόκληρους μήνες, σε θερμοκρασίες που φτάνουν ακόμη και τους -40 βαθμούς Κελσίου.
Με καταγωγή από την Καρδίτσα, εργάζεται για την τροφοδοσία των ορυχείων στην περιοχή του Αρκτικού Κύκλου.
Η δουλειά του χωρίζεται σε δύο φάσεις, από τον Οκτώβριο μέχρι τον Ιανουάριο είναι η περίοδος που γίνεται η «προμεταφορά» καυσίμων από το Γέλοουναΐφ σε άλλες περιοχές και πίσω και από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο είναι η δυσκολότερη περίοδος, καθώς τότε γίνεται η τροφοδοσία των ορυχείων και το πέρασμα από τους πάγους.
«Η απευθείας τροφοδοσία των ορυχείων μπορεί να γίνει μόνο από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάρτιο, καθώς μόνο τότε ο καιρός μάς το επιτρέπει. Τον υπόλοιπο χρόνο ο μόνος τρόπος που μπορεί να φτάσει κάποιος εκεί είναι μόνο μέσω ελικοπτέρου», εξηγεί ο Τάσος Λάππας.
Συνάδελφοί του έχουν βρεθεί νεκροί, παγωμένοι στο κάθισμα του φορτηγού τους ή έχουν γλιτώσει «από του χάρου τα δόντια» όταν το φορτηγό τους βυθίστηκε στα παγωμένα νερά καθώς δεν είναι σπάνιο να σπάσουν κάποιοι πάγοι.
Η υποθερμία είναι ένας από τους πιο συχνούς κινδύνους αυτής της δουλειάς, ο Έλληνας οδηγός όμως δε φοβάται. Εκείνο που του λείπει πραγματικά περισσότερο τους έξι μήνες που οδηγεί μέσα στους πάγους είναι η οικογένειά του, καθώς και το ελληνικό φαγητό, ενώ θα ήθελε να έχει έναν Έλληνα συνάδελφο για να ανταλλάσσει καμιά κουβέντα.
- Πηγή: hellenicdailynewsny.com