Αν είχε γεννηθεί στην Αμερική, θα γινόταν σκοτωμός Κυρίου για το ποιος θα γύριζε τη βιογραφία του. Γιατί ο Παντελής Παντελίδης τα έζησε όλα στην ένταση. Και με ένταση. Ήταν το αουτσάιντερ που άλλαξε τα πάντα στην εγχώρια μουσική. Αλλά η μοίρα δεν ήταν στο πλευρό του.
Η επανάσταση άρχισε από το YouTube
Η ιστορία του κλασική όπως τόσων και τόσων ανθρώπων, ειδικά της γενιάς του, που όταν άρχισε να μπαίνει στα πράγματα έπεσε πάνω στην κρίση.
Ο Παντελής λοιπόν, που γεννήθηκε στις 23 Νοεμβρίου 1983, μεγάλωσε στη Νέα Ιωνία, μια από τις πιο χαρακτηριστικές προσφυγικές περιοχές της Αθήνας. Αγαπούσε τη μουσική και το τραγούδι. Χωρίς σπουδές, έμαθε μόνος του να παίζει και να γράφει μουσική. Μάλιστα δεν αποχωριζόταν ποτέ την πρώτη κιθάρα που του αγόρασε ο πατέρας του όταν ήταν 11 χρονών.
Όμως υπήρχε και η επιβίωση. Έτσι στα 19 του μπήκε στο Πολεμικό Ναυτικό. Χωρίς όμως να έχει ξεχάσει την αγάπη του για τη μουσική.
Έτσι ύστερα από 11 χρόνια, και συγκεκριμένα το 2013, δήλωσε παραίτηση και αποφάσισε να ακολουθήσει το όνειρό του. Ήδη έναν χρόνο πριν είχε ξεκινήσει να γίνεται γνωστός. Στην αρχή πέρασε απ’ όλο αυτό το γύρο των νέων καλλιτεχνών που θέλουν να προωθήσουν τη δουλειά τους: δισκογραφικές εταιρείες, μάνατζερ, επιχειρηματίες.
Όμως –ευτυχώς– για τους νέους καλλιτέχνες υπάρχει το YouTube. Ο Παντελής λοιπόν έβαλε μπροστά το ποντιακό πείσμα του, πήρε την κιθάρα του, στάθηκε μπροστά σε μια κάμερα και άρχισε να ερμηνεύει τα τραγούδια του, κάτι ήδη διαδεδομένο στο εξωτερικό, αλλά πρωτόγνωρο για τη χώρα μας.
Το πείραμα πέτυχε και άρχισαν τα πρώτα email από τις δισκογραφικές. Και η πρώτη επιτυχία ήρθε.
Οι κόντρες και οι επιτυχίες
Όταν κυκλοφόρησε το «Δεν ταιριάζεται σου λέω» έγινε πανικός. Και στις μεγάλες επιτυχίες –πόσο μάλλοναν είναι απρόβλεπτες, υπάρχουν και επικρίσεις. Πολλοί μίλησαν για ένα τραγούδι και μια φωνή που θύμιζε Νότη Σφιακιανάκη.
«Πριν από κάποιους μήνες έχω πάει στο σκάφος του Γιώργου του Πολίτη και ακούω εμένα σε ένα τραγούδι άγνωστο. Δεν ήμουν εγώ, ήταν ο Παντελίδης. Θλιβερό», είχε δηλώσει ο Σφακιανάκης για τον νεαρό τραγουδιστή.
Τα ΜΜΕ άρχισαν να στήνουν μια κόντρα που όμως στην πορεία φάνηκε ότι δεν αφορούσε κανέναν από τους δυο. Ο Παντελίδης μάλιστα και τραγούδια του Νότη έλεγε στο πρόγραμμά του, και στο μαγαζί όπου τραγουδούσε είχε πάει.
Γενικότερα όμως ο νεαρός τραγουδιστής είχε μια εξ αποστάσεως σχέση με τα μέσα. Απέφυγε επιμελώς τις όποιες κόντρες και αντιπαραθέσεις και κρατούσε μακριά την προσωπική του ζωή.
Στις σχετικά λίγες συνεντεύξεις που είχε δώσει ήταν πολύ απλός, σχεδόν στα όρια της αθωότητας. Για παράδειγμα, δεν είχε διστάσει να δηλώσει ότι τα χρήματα που έβγαζε τα έδινε στη μητέρα του για να τα διαχειρίζεται. Είχε μεγάλη αδυναμία σε εκείνη, για την οποία έχει γράψει και ένα τραγούδι με το όνομά της, το «Αθηνά».
Όπως οι ροκ σταρ
Από τη μια μέρα στην άλλη ο Παντελίδης έγινε πρώτο όνομα. Και όχι μόνο. Το κοινό του ήταν κυρίως νέα παιδιά. Από συνοικίες, με τα τζιν τους, τα τατουάζ τους, που δεν θα βάλουν τα ακριβά φιρμάτα ρούχα για να πάνε στο μαγαζί και να κάνουν εφέ. Που λατρεύουν τον Παντελίδη, γιατί είναι ένας από αυτούς. Ντύνεται σαν αυτούς, μιλάει σαν κολλητός τους και τα τραγούδια του είναι λαϊκά του σήμερα, για έρωτες, απορρίψεις, καψούρες, λιώματα.
Οι επιχειρηματίες τον πολιορκούσαν, το ίδιο και οι τραγουδιστές, για να τους γράψει ένα σίγουρο σουξέ. Ο ἰδιος έκανε ντουέτο με ένα ίνδαλμά του, τον Βασίλη Καρρά.
Δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι ο Παντελίδης άλλαξε όλο το κατεστημένο της νύχτας. Τέρμα πια στους δεινόσαυρους που νομίζουν ότι είναι τα ανίψια της Madonna και που τραγουδάν τσιφτετέλια σε remix. Το κοινό που γαλουχήθηκε στα χρόνια της κρίσης ήθελε τη μία φορά που θα έβγαινει να τα… δώσει. Να διασκεδάσει αυθεντικά, με τα ελληνικά ακούσματα που επιθυμούσε και να μην είναι στο κυρίαρχο lifestyle των προηγούμενων ετών.
Όταν πένθησε η Νέα Ιωνία και όλη η Ελλάδα
«Δεν μου λείπει τίποτα. Είμαι τόσο ευτυχισμένος που κάνω αυτό που ονειρευόμουν, δόξα τω Θεώ έχω και μια φοβερή οικογένεια, έχω φίλους που τους έχω από 5 χρονών, οπότε είμαι πολύ τυχερός».
Αυτά ήταν τα λόγια του σε μια από τις τελευταίες του συνεντεύξεις. Προβλήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2015.
Σχεδόν έναν μήνα μετά, στις αρχές Φεβρουαρίου, ο Παντελίδης έγινε πρώτο θέμα. Όχι για καλό λόγο, αφού προκάλεσε αντιδράσεις στην Κύπρο, όταν αφιέρωσε στο ακροατήριό του σε κέντρο της Λευκωσίας ένα νέο του τραγούδι με τους στίχους «Με συγχωρείς για τα επόμενα / μα έχω εξετάσει τα ενδεχόμενα / πλέον θυμίζεις σκάρτη γκόμενα / που τριγυρνά στα Κατεχόμενα».
Το κοινό σοκαρίστηκε και διχάστηκε. Μάλιστα μια παρουσιάστρια που του άσκησε κριτική έγινε σάκος του μποξ από τους θαυμαστές του. Ο ίδιος απομονώθηκε από τα ΜΜΕ, που άλλωστε δεν τα κυνηγούσε.
Ο Παντελής Παντελίδης έφυγε από τη ζωή σε τροχαίο δυστύχημα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης το πρωί της 18ης Φεβρουαρίου 2016. Μόλις είχε τελειώσει την πρόβα του στο κέντρο όπου επρόκειτο να εμφανιστεί από την επομένη μαζί με τη Δέσποινα Βανδή και τον Κώστα Μαρτάκη.
Οι εκδηλώσεις αγάπης και οδύνης που ακολούθησαν τις επόμενες μέρες ήταν συγκλονιστικές. Χιλιάδες αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μια λαοθάλασσα στο πλευρό της οικογένειάς του να τον αποχαιρετά στις 20 Φεβρουαρίου στο ναό του Αγίου Σπυρίδωνος στη Νέα Ιωνία.
Το τι ακολούθησε με δικαστήρια, μηνύσεις, σενάρια είναι λίγο-πολύ γνωστό. Και στην ουσία αφορά τους εμπλεκόμενους. Αυτό που μένει είναι ότι χάθηκε ένας νέος άνθρωπος 33 χρονών. Και όλα τα άλλα…
Σπύρος Δευτεραίος