Με στόχο να ανοίξει η πλατφόρμα για τις αιτήσεις στο τέλος Ιουλίου, σήμερα ψηφίζεται στην Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία για το Fuel Pass 2, τη νέα οικονομική ενίσχυση στους ιδιοκτήτες οχημάτων για το τρίμηνο Ιούλιος-Σεπτέμβριος.
Την ανακοίνωση έκανε πριν από λίγες ημέρες ο πρωθυπουργός στο Υπουργικό – πρόκειται για μία πυροσβεστική παρέμβαση ώστε να αντιμετωπιστούν οι επιπτώσεις από το ράλι των τιμών στα καύσιμα.
Υπολογίζεται ότι 3,1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων (από το σύνολο των 3,5 εκατ.) είναι οι δικαιούχοι της κάρτας καυσίμων.
«Αφορά σε φυσικά πρόσωπα με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού, έως τα 45.000 ευρώ. Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση», είχε πει παρουσιάζοντας το πρόγραμμα ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Για τους κατοίκους των ηπειρωτικών περιοχών η επιδότηση θα είναι 80 ευρώ το τρίμηνο, από 45 που ίσχυε. Για τις νησιωτικές περιοχές θα είναι στα 100 ευρώ από 55. Οι ιδιοκτήτες μοτοσικλετών θα πάρουν λιγότερα χρήματα, 60 ευρώ εάν κατοικούν σε ηπειρωτική περιοχή και 70 ευρώ εάν κατοικούν σε νησιωτική.
Για όσα οχήματα καίνε ντίζελ, οι μειώσεις θα γίνουν στην αντλία, με την επιδότηση να φτάνει τα 12 λεπτά το λίτρο, ώστε το συνολικό όφελος (συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ) να ανέβει στα 15 λεπτά, «προκειμένου να συγκρατηθούν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα», σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα. Αυτό θα κοστίσει στον κρατικό προϋπολογισμό 115 εκατ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι για τους αγρότες θα υπάρξει ξεχωριστή παρέμβαση, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του έτους.