Από την 1η Ιουλίου, τίθεται σε εφαρμογή η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, η οποία, σε πρώτη φάση, αφορά περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους στους δύο αυτούς κλάδους, με στόχο να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στη χώρα.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, πρόκειται για ένα εργαλείο που αποτελεί εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου και, παράλληλα, στηρίζει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, αλλά και για μια εμβληματική μεταρρύθμιση που δίνει δύναμη στον εργαζόμενο.
Κι αυτό, καθώς, με την εφαρμογή της, το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Εργασίας, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας κατοχυρώνονται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων, καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας. Συγκεκριμένα, η δήλωση έναρξης εργασίας, που θα κάνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, θα μεταδίδεται αυτόματα στο Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» και ο ελεγκτής θα γνωρίζει, πριν από τον έλεγχο, πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.
Με αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνει, η λειτουργία του ελεγκτικού έργου του υπουργείου Εργασίας, μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, που αναβαθμίζεται σε Ανεξάρτητη Αρχή, γίνεται αποτελεσματικότερη, αφού τα δεδομένα του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» τίθενται στην υπηρεσία ελεγκτικών μηχανισμών, διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων και οι συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις, αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης και αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών, ενώ διασφαλίζονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και η εφαρμογή της νομοθεσίας.
Σημειώνεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.), τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.
Σταδιακή επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας στο σύνολο των επιχειρήσεων
Παράλληλα, το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων διαβεβαιώνει ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, χωρίς καμία εξαίρεση και, από την 1η Οκτωβρίου έως την 30ή Νοεμβρίου 2022, θα πραγματοποιηθεί απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.
Το Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» θα αποτελέσει τη βάση για την επέκταση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριότητας και μεγέθους.
Οδηγίες προς τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις, ενόψει της πρώτης εφαρμογής της Κάρτας από 1ης Ιουλίου για το σύνολο των τραπεζών της χώρας και τις επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Όπως ανακοινώθηκε, πρόκειται για την εφαρμογή myErgani mobile app για τους εργαζόμενους, η οποία έχει αναβαθμιστεί, προκειμένου να υποστηρίζει τη λειτουργία της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας και την εφαρμογή Ergani CardScanner για τις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη σύστημα ωρομέτρησης, η οποία «διαβάζει» κατά την έναρξη και τη λήξη της εργασίας τις Ψηφιακές Κάρτες των εργαζομένων και μεταδίδει αυτόματα σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ». Ο μηχανισμός «ανάγνωσης» της Ψηφιακής Κάρτας είναι παρόμοιος με τη διαδικασία που ακολουθείτο για το «σκανάρισμα» των πιστοποιητικών εμβολιασμού ή νόσησης κατά την περίοδο της πανδημίας. Η εφαρμογή CardScanner έχει ήδη διατεθεί στις επιχειρήσεις για δοκιμαστική χρήση, ενώ την προσεχή Δευτέρα 27 Ιουνίου θα διατεθεί νέα έκδοση που θα συνδέεται στο παραγωγικό Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».
Από την 1η Ιουλίου, λοιπόν, οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ (και σταδιακά το σύνολο των εργαζομένων στη χώρα), κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας, θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner, (δηλαδή την εφαρμογή που είναι διαθέσιμη για τις επιχειρήσεις), τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν τη έναρξη και τη λήξη της εργασίας. Έτσι, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι θα μπορούν επιπλέον, μέσω της αναβαθμισμένης εφαρμογής myErgani mobile app, να βλέπουν στην κινητή τους συσκευή σε μορφή ημερολογίου το πρόγραμμα που προδηλώνει ο εργοδότης, καθώς και την πραγματική απασχόληση που παρείχαν.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ