Ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια είναι η Συραγώ Τσιάρα (γενν. 1968), η οποία με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνας Μενδώνη, ορίζεται νέα διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, μετά τον πρόσφατο θάνατο της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα.
Το 2019, η Συραγώ Τσιάρα και ο αρχιτέκτονας Δημήτρης Αντωνακάκης διετέλεσαν μεταβατικοί διευθυντές του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ώστε να αποδοθεί στο κοινό.
Επίσης, το 2019 η Συραγώ Τσιάρα ολοκλήρωσε το σχεδιασμό και την επιμέλεια της παρουσίασης της μόνιμης συλλογής νεοελληνικής τέχνης στη Δημοτική Πινακοθήκη Λάρισας – Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, η νέα διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης «διαθέτει δεκαπενταετή εμπειρία διεύθυνσης δημόσιων μουσειακών οργανισμών και εικοσαετή εμπειρία διαχείρισης συλλογών έργων ελληνικής και διεθνούς τέχνης.
» Εχει επιμεληθεί περισσότερες από πενήντα εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει οργανώσει συνέδρια, συγγράφει επιστημονικές μελέτες και δίνει διαλέξεις, κυρίως πάνω σε ζητήματα σχέσεων τέχνης και πολιτικής, μνήμης, ταυτότητας, επιμελητικών πρακτικών και διασύνδεσης της σύγχρονης τέχνης με τους αρχαιολογικούς χώρους και τη δημόσια σφαίρα»
Μεταξύ των θέσεων που είχε αναλάβει, είναι η διεύθυνση του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης, από το 2007 έως το 2020, της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, από το 2017 μέχρι σήμερα, η επιμέλεια του Ελληνικού Περιπτέρου στην 55η Μπιενάλε της Βενετίας (2013), καθώς και η συνεπιμέλεια με τη Μαρία Τσαντσάνογλου, έκθεσης 28 Ελλήνων καλλιτεχνών στο Εθνικό Μουσείο Τεχνών του Πεκίνου στο πλαίσιο της 7ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης του Πεκίνου (2017), διοργάνωση στην οποία η Ελλάδα υπήρξε τιμώμενη χώρα.
Στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας, το 2019, ανέλαβε τα καθήκοντα της εθνικής επιτρόπου.
Σπουδές
Ιστορία και Αρχαιολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, σπούδασε η Συραγώ Τσιάρα. Έπειτα, έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Leeds (Αγγλία), και εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο ΑΠΘ με θέμα το ρόλο της δημόσιας γλυπτικής στη διαμόρφωση της εθνικής μνήμης.
Συνέβαλε στην έρευνα, μελέτη, τεκμηρίωση και εκθεσιακή προβολή της Συλλογής Κωστάκη στην Ελλάδα και το εξωτερικό, διδάσκοντας παράλληλα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.