Από το αρχαίο κληδον- που σημαίνει μαντικό σημάδι προέρχεται η ονομασία του Κλήδονα, του εθίμου της φωτιάς και του αμίλητου νερού, το οποίο έχει πανάρχαιες ρίζες, απαγορεύθηκε ως ειδωλολατρικό και πλέον σχετίζεται με τη γέννηση του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου, αλλά και με το θερινό ηλιοστάσιο.
Ο λαογραφικός χώρος του εθίμου βρίσκεται και στη Μικρασία και στον Πόντο, όπου βέβαια κυριαρχεί περισσότερο το αμίλητο νερό.
Την… προφητεία που αφορούσε τα ανύπαντρα κορίτσια τα οποία περίμεναν να μάθουν τον μελλοντικό σύζυγο, ακολουθούσε γλέντι και τραγούδι – πολλοί έμεναν έξω μέχρι να δουν το ξημέρωμα.
Το έθιμο του Κλήδονα αναβίωσε την περασμένη Κυριακή με τον δικό του τρόπο μετά από δύο χρόνια πανδημίας ο Δήμος Καλαμαριάς σε συνεργασία με πέντε πολιτιστικούς συλλόγους της περιοχής, στο κατάμεστο από κόσμο Πάρκο Ούλοφ Πάλμε.
«Φουντώνει η μνήμη για τους προγόνους μας 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, φουντώνει η θέληση όλων μας, να μην ξεχνάμε ποιοι ήταν οι πρόγονοί μας, από πού ξεκινήσαμε, με τι μεράκι, με τι αξίες και με τι προκοπή μας μπολιάσανε οι παππούδες μας και να προσπαθούμε τον τόπο μας να τον κάνουμε καλύτερο από αυτόν που παραλάβαμε», είπε κατά το χαιρετισμό του ο δήμαρχος Γιάννης Δαρδαμανέλης.
Στην εκδήλωση που περιλάμβανε χορό και τραγούδι συμμετείχαν ο Πολιτιστικός Σύλλογος Προσφύγων Μικρασιατών Νέας Κρήνης «Η Αγία Παρασκευή», ο Χορευτικός Όμιλος Καλαμαριάς «Βορεάδες», ο Πολιτιστικός Σύλλογος «Ταξιάρχης», ο Προοδευτικός Σύλλογος Αρετσούς & Δέρκων, και ο Πολιτιστικός & Μορφωτικός Σύλλογος Νέας Κρήνης «Η Μπουμπουλίνα».