Με πυροσβεστική επιδοματική πολιτική επιχειρεί η κυβέρνηση να σβήσει τη φωτιά που έχουν βάλει σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις οι τιμές των καυσίμων. Την ανακοίνωση για το Fuel Pass 2 έκανε ο πρωθυπουργός κατά την εισαγωγική τοποθέτησή του στο Υπουργικό – ακολούθησαν οι εξειδικεύσεις από το οικονομικό επιτελείο.
Για τους αγρότες θα υπάρξει ξεχωριστή παρέμβαση, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Υπολογίζεται ότι 3,1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων (από το σύνολο των 3,5 εκατ.) είναι οι δικαιούχοι της κάρτας καυσίμων για τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο.
«Αφορά σε φυσικά πρόσωπα με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα το 2021 ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού, έως τα 45.000 ευρώ. Για τους δικαιούχους που επιλέγουν τη χρήση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, το ποσό ενίσχυσης προσαυξάνεται κατά 15 ευρώ έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση», είπε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Για τους κατοίκους των ηπειρωτικών περιοχών η επιδότηση θα είναι 80 ευρώ το τρίμηνο, από 45 που ίσχυε. Για τις νησιωτικές περιοχές θα είναι στα 100 ευρώ από 55. Οι ιδιοκτήτες μοτοσικλετών θα πάρουν λιγότερα χρήματα, 60 ευρώ εάν κατοικούν σε ηπειρωτική περιοχή και 70 ευρώ εάν κατοικούν σε νησιωτική.
«Η επιδότηση ρίχνει την τιμή κάτω από τα 2 ευρώ. Το συνολικό κόστος της παρέμβασης στη βενζίνη ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ», σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών.
Για όσα οχήματα καίνε ντίζελ, οι μειώσεις θα γίνουν στην αντλία, με την επιδότηση να φτάνει τα 12 λεπτά το λίτρο, ώστε το συνολικό όφελος (συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ) να ανέβει στα 15 λεπτά, «προκειμένου να συγκρατηθούν οι αυξήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα», σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα. Αυτό θα κοστίσει στον κρατικό προϋπολογισμό 115 εκατ. ευρώ.
Όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς, η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 να ανοίξει στο vouchers.gov.gr στα τέλη Ιουλίου.