Στα ομογενειακά σχολεία της Ίμβρου, τα οποία έχουν λειτουργήσει ως… τονωτική ένεση για την ελληνική κοινότητα του νησιού, βρέθηκε την Τρίτη η Ζέττα Μακρή – αυτή ήταν η πρώτη επίσκεψη υπουργού Παιδείας της Ελλάδας.
Τη συνόδευσαν η πρόξενος Γεωργία Σουλτανοπούλου και ο συντονιστής εκπαίδευσης στην Κωνσταντινούπολη Γιάννης Γιγουρτσής.
Περισσότερους ομογενείς εκπαιδευτικούς που θα διαμένουν μόνιμα στην Ίμβρο, επιτάχυνση των διορισμών όσων εκπαιδευτικών είναι υποψήφιοι για ένταξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, και χρηματοδότηση από την Ελλάδα, ήταν αυτά που ζητήθηκαν από την υφυπουργό Παιδείας.
Στους Αγίους Θεοδώρους φέτος το νηπιαγωγείο είχε 5 παιδιά, ενώ στο τετρατάξιο δημοτικό φοίτησαν 16. Στο γυμνάσιο και στο λύκειο που βρίσκεται στα Αγρίδια οι μαθητές και οι μαθήτριες ήταν 37.
Η Ζέττα Μακρή κατά την επίσκεψή της τόνισε ότι με νόμο του 2020 τα πιστοποιητικά σπουδών που δίνονται από τα ομογενειακά σχολεία της Κωνσταντινούπολης και της Ίμβρου είναι ισότιμα με τα απολυτήρια που λαμβάνουν όσοι αποφοιτούν από σχολεία στην Ελλάδα.
Επίσης, η υφυπουργός συναντήθηκε με μέλη του Επιμορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Ίμβρου που είναι και ο φορέας στον οποίο υπάγονται τα σχολεία. Έτσι υπήρξε ενημέρωση σχετικά με τις ομογενειακές εκπαιδευτικές μονάδες της Τουρκίας που λειτουργούν στο πλαίσιο της Συνθήκης της Λοζάνης και των μορφωτικών συμφωνιών και πρωτοκόλλων Ελλάδας-Τουρκίας, ελέγχονται από το υπουργείο Παιδείας της Τουρκίας και υπάγονται στην ιδιωτική μειονοτική εκπαίδευση με γλώσσες διδασκαλίας των μαθημάτων την ελληνική και την τουρκική.
Την Τετάρτη η Ζέττα Μακρή βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου στο Σισμανόγλειο Μέγαρο του γενικού προξενείου είχε συνάντηση με τους διευθυντές των ομογενειακών σχολείων της πόλης. Το θέμα που ανέδειξαν ήταν αυτό που αφορά την αναδρομική ισχύ του νόμου για τα απολυτήρια, ενώ ζήτησαν να ανακοινώνονται έγκαιρα οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών στην Τουρκία, καθώς οι διαδικασίες για την έκδοση άδειας εργασίας και παραμονής είναι χρονοβόρες.