Ήταν το 2018, που μια φήμη κυκλοφόρησε στα δημοσιογραφικά γραφεία: Η αποχώρηση του Κώστα Ευριπιώτη, από τις πρόβες της παράστασης Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης που θα ανέβαινε στο θέατρο Αθηνά. Μια αποχώρηση από μια παράσταση δεν ήταν κάτι που γινόταν για πρώτη φορά. Σχεδόν ξεχάστηκε το γεγονός, αν και υπήρχαν κάποιοι σκληροπυρηνικοί που υποστήριζαν ότι υπήρχε πρόβλημα υγείας του ηθοποιού. Ο ίδιος δεν μίλησε τότε.
«Δεν ήταν μόνο στις πρόβες που δεν αισθανόμουν καλά! Δε θυμόμουν συγκεκριμένα πράγματα που έπρεπε να ειπωθούν! Αλλά μετά έβλεπα ότι προσπαθούσα να εξηγήσω κάποια πράγματα και σταμάταγα, έλεγα κάτι διαφορετικό! Δεν το κατάλαβα τόσο άμεσα. Κάτι όμως δεν πήγαινε καλά! Και έκανα μια εξέταση και εκεί κατάλαβα ότι υπήρχε κάτι που εμποδίζει… κάτι άλλο!», είχε δηλώσει λίγο αργότερα στην τελευταία του, όπως αποδείχθηκε, συνέντευξη.
Με γκολ από τα αποδυτήρια
Μεταπολίτευση, τέλη 70s. Ένα αγόρι μεγαλώνει στην Ηλιούπολη, μαζί με τα άλλα τρία αδέλφια του. Μια κλασική οικογένεια της διπλανής πόρτας. Μόνο που μια τραγωδία, αλλάζει τις ισορροπίες. Ο θάνατος ενός από τα παιδιά, από καρκίνο.
Ο Κώστας Ευριπιώτης, στην εφηβεία του βιώνει την απώλεια και μέσα στο σπίτι του.
«Η μεγαλύτερη συναισθηματική δυσκολία είναι όταν χάνεις ένα δικό σου άνθρωπο, ιδιαίτερα μέσα στην οικογένεια. Αυτό μπορεί να μην ξεπεραστεί ποτέ ή να περάσουν πάρα πολλά χρόνια για να το ξεπεράσεις. Πριν από χρόνια όταν ξεκινούσα στη δουλειά, έχασα το μεγάλο μου αδελφό από καρκίνο. Μπροστά στην απώλεια, τι να μετρήσεις;» , είχε δηλώσει σε παλαιότερη συνέντευξή του.
Με την προτροπή του παλαίμαχου ηθοποιού Νάσου Κεδράκα που είχε τότε ένα θεατρικό εργαστήρι στην Ηλιούπολη, ο νεαρός Κώστας αποφασίζει να δοκιμάσει στην υποκριτική. Γράφεται σε δραματική σχολή και σχεδόν αμέσως αρχίζουν οι μικροί ρόλοι στον εμπορικό κινηματογράφο της εποχής. Το παρουσιαστικό του και η αρρενωπή κοψιά του, τον έκαναν υποψήφιο ζεν πρεμιέρ. Όμως εκείνος έχει αποφασίσει να στραφεί στην κωμωδία.
Και η αρχή γίνεται. Με τον Κώστα Βουτσά, ως τηλεοπτικό του πατέρα στην αξέχαστη σειρά Ο Ανδροκλής και τα λιοντάρια του, όπου σχεδόν καθιερώνεται. Τον συνονόματο του, μεγάλο ηθοποιό, ο Ευριπιώτης τον εκτιμούσε βαθύτατα. Όπως και τον Χρόνη Εξαρχάκο, τον Θύμιο Καρακατσάνη και τον Νίκο Κούρκουλο. Τους θεωρούσε σημαντικούς και γιατί χάρη στην βοήθεια τους, αναδείχθηκε.
«Σε μένα, τον παλιό;»
Στην δεκαετία του ’80 κάνει τα πρώτα βήματα στην επιθεώρηση. Είναι νέος και ωραίος, κάτι που στο συγκεκριμένο χώρο δεν θεωρείται προσόν, το αντίθετο. Παρόλα αυτά το παλεύει και δεν διστάζει πολλές φορές να «σπάσει» το προφίλ του για χάρη κάποιου ρόλου.
Παράλληλα ζει την τρέλα της εποχής, με τα φλερτ, τις μηχανές, τη μαζική νυχτερινή έξοδο. Έχοντας μια καλή φωνή δεν ήταν λίγες οι φορές που τραγούδησε επαγγελματικά σε μαγαζιά.
Το όνομα του ανεβαίνει, με μόνο όπλο τη δουλειά του. Και το 1993 έρχεται η μεγάλη ευκαιρία του. Ο ρόλος του σαν «Γιώργος Βλάχος» στο τηλεοπτικό Της Ελλάδος τα παιδιά τον εκτινάσσει και τον καθιερώνει. Και ο ίδιος παίζει πλέον την κωμωδία, ακόμα και αυτοσαρκαζόμενος τη δική του περσόνα.
Είναι κανείς για Μέγαρο;
Ακόμα και στα νιάτα του, ο Κώστας Ευριπιώτης, δεν απασχόλησε ποτέ τα εξώφυλλα και τα πρωτοσέλιδα με την προσωπική του ζωή. Πλην μιας φοράς που μάλιστα έγινε και τραγούδι.
https://www.youtube.com/watch?v=GT0EGXS0vuQ
Η σχέση του με την Ρίτα Σακελαρίου, ήταν σύντομη αλλά έμεινε αξέχαστη και στους δυο. Η ίδια η Ρίτα Σακελλαρίου – όταν την είχαν ρωτήσει «Μα είναι δυνατόν ο Ευριπιώτης να είναι παίδαρος;» – είχε πει: «Ο Ευριπιώτης είναι παίδαρος στην ψυχή!».
Αλλά και ο ίδιος πολλά χρόνια αργότερα είχε πει: «Ούτε η Ρίτα πήγε ποτέ στο Μέγαρο ούτε κι εγώ. Ακόμη δεν έχω πάει. Ξέρετε κάτι, οτιδήποτε έχω κάνει στη ζωή μου, δεν μου χρεώθηκε, γιατί ήταν αυθόρμητο, δυνατό και αληθινό. Οι έρωτες είναι σημαντικοί, γιατί τους ζεις και δεν τους εκμεταλλεύεσαι».
Ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας
Και μπορεί ο κόσμος του θεάματος να θεωρείται περίεργος και πολύβουος, αλλά όταν ο άλλος κοιτάει την δουλειά του και δεν μπλέκει, ούτε πάει να βγάλει κόμπλεξ και απωθημένα, μια χαρά βιώνει και επιβιώνει. Και η ζωή του Κώστα Ευριπιώτη δεν ήταν χολιγουντιανών αποχρώσεων.
Στην τηλεόραση, εκτός από ηθοποιός περνάει και σαν συμπαρουσιαστής της Ελένης Μενεγάκη, τα πρώτα, αγνά, χρόνια του «Πρωινού καφέ». Παρόλο που δεν θα γίνουν κολλητοί, μέχρι το τέλος υπήρχε μεταξύ τους μια σχέση εκτίμησης και αγάπης.
Στην προσωπική του ζωή ο ηθοποιός παντρεύτηκε με την Βάλια Κωστοπούλου, με την οποία είχε αποκτήσει δύο γιους, τον Ιώνα και τον Αδαμάντιο. Οι δρόμοι τους χώρισαν ύστερα από πολλά χρόνια, ενώ το τελευταίο διάστημα ο ηθοποιός διατηρούσε σχέση με τη Λίλιαν Μπότση. Με την τελευταία μάλιστα, γνωριζόντουσαν από τα χρόνια της δραματικής σχολής.
Οι Ρέππας-Παπαθανασίου τον είχαν πάντοτε σε πρωταγωνιστικό ρόλο σε παραστάσεις του, καταρρίπτοντας τις χαζοταμπέλες τύπου «εμπορικός»-«ποιοτικός».
Σε δυο κινηματογραφικά ριμεϊκ που έγιναν το 2015 (Οι γαμπροί της Ευτυχίας, Η Μαρίνα, ο κοντός και ο Κλέαρχος) δεν δίστασε να αναμετρηθεί με ρόλους που έχουν περάσει στην ιστορία από τον Βασίλη Αυλωνίτη.
Ο Κώστας Ευριπιώτης ήταν ένας ηθοποιός που έχαιρε εκτιμήσεως από το συνάφι και αναγνώρισης από τον κόσμο. Τέλειος συνδυασμός.
Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα της ζωής του, ήταν οδυνηρό. Τα παιδιά του προσπαθούσαν να κρατήσουν τα μμε έξω από την τραγωδία που βίωναν. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ο ηθοποιός είχε πέσει σε κόμμα. Και έφυγε σαν σήμερα, το 2019.
Σπύρος Δευτεραίος