Τουλάχιστον 1,5 χρόνο οι επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που χρησιμοποιούν τη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, περιμένουν με ανυπομονησία να αρχίσουν δρομολόγια τα «γρήγορα τρένα» που όπως λέγεται θα καλύπτουν την απόσταση σε περίπου τρεις ώρες. Όμως λόγω τεχνικών θεμάτων δεν στάθηκε δυνατόν να μπουν οι αμαξοστοιχίες Alstom ETR 470 στο πρόγραμμα των δρομολογίων, τον Μάρτιο του 2021, όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως πλησιάζει η μεγάλη μέρα που οι ακινητοποιημένες αμαξοστοιχίες θα αρχίσουν τα ταξίδια.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ολοκλήρωσε την πιστοποίηση των γρήγορων τρένων μετά από αίτημα που κατέθεσε η TRENITALIA, η μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με ανακοίνωσή της η ΡΑΣ σημειώνει ότι η ολομέλεια της Αρχής θα προχωρήσει άμεσα στην επικύρωση των εγκρίσεων και θα εξουσιοδοτήσει παράλληλα την πρόεδρο της ΡΑΣ Ιωάννα Τσιαπαρίκου να υπογράψει και να υποβάλλει όλα τα αναγκαία έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα OSS του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) ως «Υπεύθυνη Λήψης Απόφασης».
Οι ETR 470 μπορούν να ταξιδεύουν με ταχύτητες έως και 160 χλμ./ώρα.