Μόλις λίγες μέρες πριν το μοιραίο συμβάν στο Euroferry Olympia, που έχει, μέχρι στιγμής, στοιχίσει τη ζωή σε έναν άνθρωπο, είχε πραγματοποιηθεί εκτεταμένος έλεγχος από 4 αξιωματικούς επιθεωρητές του Λιμενικού Σώματος.
Ο έλεγχος, μάλιστα, φαίνεται ότι ήταν πιο εκτενής από τους συνιθισμένους, αφού κανονικά παρόντες είναι 2 αξιωματικοί. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr ο έλεγχος κράτησε συνολικά 11 ώρες, καθώς ξεκίνησε στις 9 το πρωί και ολοκληρώθηκε στις 8 το βράδυ.
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας αναφέρουν ότι είχε γίνει και άσκηση πυρασφάλειας ενώ έριξαν και τις λέμβους στη θάλασσα.
Στον έλεγχο αυτόν, που πραγματοποιήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου, διαπιστώθηκε πως αρκετές σίτες εξαερισμού είχαν πιάσει «χνούδι», το οποίο καθαρίστηκε, ενώ υπήρχαν αρκετές ελλείψεις σε κανόνες υγιεινής.
Το σημαντικότερο είναι, όμως ότι οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως δεν είχε επικαιροποιηθεί το εγχειρίδιο πυρασφάλειας, στο οποίο δεν είχε καταχωρηθεί ο νέος εξοπλισμός που είχε προμηθευτεί η εταιρεία.
Ταυτόχρονα πληθαίνουν οι καταγγελίες για την απόσταση που υπήρχε ανάμεσα στα φορτηγά. Κανονικά απαιτείται απόσταση 10 μέτρων ανάμεσα στα οχήματα, όπως και η απαγόρευση της διανυκτέρευσης στα γκαράζ από τους οδηγούς. Αυτά δεν φαίνεται να είχαν τηρηθεί.
Συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους
Αν και υπάρχει η επιθυμία να γίνουν επιχειρήσεις διάσωσης ή ελέγχου για τους υπόλοιπους 10 αγνοούμενους, με θερμοκρασίες από 200 βαθμούς Κελσίου που φτάνουν και τους 300 σε ορισμένα σημεία, το Euroferry Olympia, είναι σαν χύτρα που επιπλέει ενώ βράζει στο νερό, είπε ο συντονιστής της ΕΜΑΚ (επιχειρήσεων Ηπείρου – Δ. Μακεδονίας και νήσων) Δημήτρης Κοντογιάννης.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να βγεις από το σημείο που μπαίνουμε για τις έρευνες. Μπαίνουμε από ένα μόνο σημείο, με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και αποκτήσαμε πρόσβαση και στο τρίτο γκαράζ», ήταν τα επόμενα λόγια του συντονιστή που προειδοποίησε ότι «αγριεύουν τα πράγματα στον καιρό της Αδριατικής», αναφέρει.
Οι έρευνες, όμως, σύμφωνε με πηγές της Καθημερινής, συνεχίζονται αδιάκοπα ωστόσο αυτό που δυσκολεύει το έργο των σωστικών συνεργείων είναι, εκτός από τις τεράστιες θερμοκρασίες, και ο πολύ μεγάλος όγκος του πλοίου.
«Οι έρευνες που έχουν γίνει είναι εκτεταμένες. Υπάρχουν όμως κομμάτια του πλοίου στα οποία θα πρέπει να γίνει εκτόνωση για να μπουν διασώστες. Κυρίως στο πίσω μέρος του πλοίου και χαμηλά, δηλαδή εκεί όπου εκδηλώθηκε η φωτιά. Μιλάμε για 1.000 βαθμούς Κελσίου. Εκτός αυτού υπάρχουν συμπιεσμένα αέρια που με το που βρουν οξυγόνο θα αρχίσουν να δημιουργούν μικροεκρήξεις. Σε αυτά τα σημεία επιχειρούν οι άνθρωποι 15, 20 λεπτά και αποσύρονται λόγω των ακραίων συνθηκών» ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Παρόλα αυτά η χθεσινή διάσωση του 21χονου Λευκορώσου έδωσε ελπίδες. «Υπήρχαν και σημεία όπου μπορούσαν να επιβιώσουν άνθρωποι», είπε νωρίτερα στην εκπομπή Από τις 6 ο επικεφαλής της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Κέρκυρας, Γιώργος Γλυκοφρύδης, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι το διοξείδιο είναι δυσοίωνος παράγοντας.