Η CNIL, η γαλλική Aρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, επέβαλε πρόστιμα 150 εκατ. και 60 εκατ. ευρώ αντιστοίχως στην Google και στο Facebook για τις πρακτικές τους όσον αφορά τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται ιδίως για στοχευμένη διαφήμιση.
Ιδίως το πρόστιμο στην Google είναι το πιο υψηλό που έχει επιβληθεί από τη CNIL σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων. Τον Δεκέμβριο του 2020 η ίδια εταιρεία για το ίδιο θέμα κλήθηκε να πληρώσει 100 εκατ. ευρώ.
«Διαπιστώθηκε ότι οι ιστότοποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν την άρνηση των cookies το ίδιο απλά όπως γίνεται για την αποδοχή τους», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η CNIL.
Οι δύο πλατφόρμες έχουν στην διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν. Σε αντίθετη περίπτωση θα επιβληθεί επιπλέον πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης.
«Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του διαδικτύου, […] δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την CNIL στο πλαίσιο και της οδηγίας [σ.σ. ευρωπαϊκής] ePrivacy», σχολίασε η Google απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Γαλλικού Πρακτορείου.
Η Meta, η μητρική του Facebook, ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι αξιολογεί τη γαλλική απόφαση και ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές Αρχές. «Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου των χρηστών του ίντερνετ όσον αφορά τα cookies», σημείωσε η εταιρεία.