Αποκλειστικό βίντεο που δείχνει εργαζομένους σε συρμό του ΗΣΑΠ να πηδούν από αυτό για να σωθούν καθώς δεν έχει φρένα, παρουσίασε απόψε ο τ/σ MEGA. Σοκαριστικές είναι και οι καταθέσεις των εργαζομένων που τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να γλιτώσουν.
Τρεις από τους πέντε που βρίσκονταν στον συρμό νοσηλεύτηκαν όντας σοβαρά τραυματισμένοι.
Ο πιο έμπειρος από όλους, ο 40χρονος Πέτρος, ήταν αυτός που θυσιάστηκε για τους συναδέλφους του. Τους είχε καθοδηγήσει για να εγκαταλείψουν το βαγόνι όταν φτάσει στην αποβάθρα. Ήταν ο εργοδηγός και προσπαθούσε να σταματήσει την ανεξέλεγκτη πορεία του. Ήταν όμως αδύνατον. Τα φρένα ήταν σπασμένα από τον σταθμό της Κηφισιάς.
«Το τρένο πήγαινε με όλο και πιο μεγάλη ταχύτητα. Μετά το Μαρούσι καταλάβαμε ότι δεν έχουμε καθόλου φρένα. Ξαφνικά, ο Έλληνας που ήταν στο βαγόνι μας και τον έλεγαν Πέτρο, μας είπε να πηδήξουμε», κατάθεσε Κροάτης τεχνικός.
Ο πρώτος εργαζόμενος, αφού βουτά στο κενό, χτυπά στην κολόνα της αποβάθρας και καταλήγει στις γραμμές. Τον πλησιάζει ο συνάδελφός του που πήδηξε κι αυτός χωρίς να πάθει το παραμικρό για να δει αν είναι καλά.
Ένα λεπτό αργότερα, στον σταθμό του Ηρακλείου, ένας τρίτος εργαζόμενος πηδά στην αποβάθρα και πέφτει με το κεφάλι πάνω στις γραμμές, μένοντας για κάποια λεπτά ακίνητος. «Από το ατύχημα έχω πάθει αμνησία και δε θυμάμαι τίποτα. Θυμάμαι πράγματα δύο μέρες πριν το ατύχημα μόνο. Δεν μπορώ να θυμηθώ τίποτα σχετικά με το συμβάν. Συνήλθα μετά από πολλές μέρες, είχα χτυπήματα στο κεφάλι και έμεινα αρκετές μέρες στο νοσοκομείο», είπε.
Ο 40χρονος εργοδηγός δευτερόλεπτα αργότερα αποφάσισε να εγκαταλείψει το τρένο. Δεν κατάφερε όμως να βρεθεί πάνω στην αποβάθρα. Έπεσε στο κενό μετά τον σταθμό του Νέου Ηρακλείου, χτύπησε αρχικά σε τσιμεντένια κολόνα εκτός αποβάθρας και κατέληξε σε δέντρο.
Μέσα στο βαγόνι έμεινε μόνο ένας Έλληνας τεχνικός. Έτρεξε στην πίσω πλευρά λίγο πριν γίνει η σύγκρουση με συρμό του ΗΣΑΠ που είχε τοποθετηθεί για να ανακόψει την τρελή του πορεία. «Εγώ δεν πήδηξα από το βαγόνι, μπήκα κάτω από το κάθισμα, κουλουριάστηκα και περίμενα. Μετά από κάποιο διάστημα κατάλαβα ότι έγινε σύγκρουση του συρμού μου με κάτι».
Το πόρισμα, σύμφωνα με το MEGA, αναφέρει ότι το κύριο και το εφεδρικό σύστημα πέδησης δεν λειτούργησαν, με αποτέλεσμα ο συρμός να μην μπορέσει να σταματήσει παρά τις προσπάθειες του χειριστή. Πραγματογνώμονες ανέφεραν πως δεν είχε γίνει σωστή συντήρηση.