Ο γαλλικός οίκος ειδών πολυτελείας Chanel αύξησε τις τιμές σε ορισμένες από τις δημοφιλέστερες τσάντες του, σε μια εποχή όπου η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση και τα χαμηλά αποθέματα την περίοδο πριν από την αγοραστική σεζόν των εορτών ενισχύουν την αποκλειστικότητά τους.
Η Chanel, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στην παγκόσμια βιομηχανία πολυτελών ειδών ύψους 280 δισεκατομμυρίων ευρώ, και η αντίπαλός της Louis Vuitton άντεξαν στην κρίση του κορονοϊού καλύτερα σε σύγκριση με άλλες εταιρείες λιανικής και έχουν αυξήσει αρκετές φορές τις τιμές τους για να ενισχύσουν τα περιθώρια κέρδους τους.
Οι πωλήσεις στη Chanel μειώθηκαν πέρυσι κατά 17,6%, όμως το πραγματικό περιθώριο κέρδους ανήλθε σε περίπου 20%, σύμφωνα με αναλυτές, καθιστώντας την μία από τις πλέον επικερδείς εταιρείες στον κλάδο. Αναφέρεται πως τον Ιούνιο αναμένει πως τα έσοδά της θα καταγράψουν διψήφια αύξηση φέτος σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, πριν από την πανδημία.
Η τιμή της τσάντας της Chanel Small Classic αυξήθηκε κατά 16%, στα 7.300 ευρώ από τα τέλη Σεπτεμβρίου. Την αύξηση, την οποία μετέδωσε πρώτο το γαλλικό ενημερωτικό δίκτυο BFM TV, επιβεβαίωσε το Reuters χρησιμοποιώντας το Internet Archive, μια «αποθήκη» προηγούμενων ιστοσελίδων.
Η τιμή μιας άλλης δημοφιλούς τσάντας, της δερμάτινης 2.55 με τη χρυσή αλυσίδα, ανερχόταν σε 7.800 ευρώ στον ιστότοπο της Chanel σήμερα σε σύγκριση με 6.050 ευρώ τον Δεκέμβριο του 2020, μια αύξηση σχεδόν 30%, σύμφωνα με μια ανάλυση του Reuters.
Ένας εκπρόσωπος τύπου του ομίλου επισήμανε σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι η αύξηση των τιμών «αφορά μονάχα τα εμβληματικά μοντέλα μας, δηλαδή τα Timeless Classic και 2.55».
«Όπως όλες οι μεγάλες εταιρείες ειδών πολυτελείας, προσαρμόζουμε τακτικά τις τιμές μας για να λάβουμε υπόψη μας τις αλλαγές μας στα κόστη παραγωγής μας και τις τιμές των πρώτων υλών μας, όπως και τις διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών», τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου, χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες.