Τον Ιανουάριο του 2022 αναμένεται να πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο υψηλής ταχύτητας, που θα συνδέει την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη, με μέγιστη ταχύτητα τα 160 χιλιόμετρα/ώρα.
Οι νέοι συρμοί ΕΤR 470 δεν μπορούσαν να λάβουν άδεια κυκλοφορίας για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, λόγω της απουσίας μηχανισμού αμμοδιασποράς στο σύστημα πέδησης, θέμα που φαίνεται να διευθετείται από την κατασκευάστρια εταιρεία Alstom, όπως γνωστοποίησε σήμερα ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Ντάριο Λο Μπόσκο.
Οι πέντε αμαξοστοιχίες τύπου ETR470 αναμενόταν να δρομολογηθούν σταδιακά μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, από τον περασμένο Μάρτιο, ωστόσο η έναρξη των δρομολογίων μετατέθηκε για τον Ιούνιο.
Έκτοτε, λόγω της απουσίας πιστοποίησης των συρμών, οι τρεις από τις αυτοκινητάμαξες που είχαν ήδη αφιχθεί στην Ελλάδα, παρέμειναν ακινητοποιημένες στο αμαξοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Μενεμένη Θεσσαλονίκης.
Τα συγκεκριμένα τρένα θα πραγματοποιούν το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε περίπου 3 ώρες και 15 λεπτά.