Σε μια ιδιαίτερα σημαντική πρωτοβουλία προχώρησε η Ρόμα πριν από δύο χρόνια, συνδυάζοντας τη δημοφιλία της με την κοινωνική της ευαισθησία. Η ιταλική ομάδα αποφάσισε να ανακοινώνει τις μεταγραφές της, ενημερώνοντας ταυτόχρονα για παιδιά που αγνοούνται.
Κάθε μεταγραφή που ανακοίνωναν οι «τζιαλορόσι» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, συνοδευόταν από μια φωτογραφία ενός εξαφανισμένου παιδιού.
Τα αποτελέσματα της κίνησης αυτής είχαν άμεσα αποτελέσματα και η ιδέα υιοθετήθηκε και από άλλες ομάδες, αλλά και ομοσπονδίες. Η αρχή έγινε με την ανακοίνωση της απόκτησης του Λεονάρντο Σπινατσόλα από τη Γιουβέντους και κατόπιν με αυτή του Αμαντού Ντιαβαρά από τη Νάπολι.
Με δεδομένη την «δύναμη» που έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει κάθε φορά που ένας σύλλογος ανακοινώνει την απόκτηση ενός ποδοσφαιριστή, η Ρόμα αποφάσισε να συμπράξει με το Εθνικό Κέντρο Αγνοούμενων και Παιδιών, που είναι θύματα εκμετάλλευσης στην Ιταλία, σε αυτή την αξιέπαινη πρωτοβουλία.
Κάθε φορά που γινόταν γνωστή μια μεταγραφή, δίπλα στη φωτογραφία του που «ανέβαινε» στα social media υπήρχε αυτή ενός εξαφανισμένου παιδιού όχι μόνο στην Ιταλία, αλλά και στις ΗΠΑ, στην Αγγλία, στην Ελλάδα, στην Κένυα, στον Καναδά, στην Αργεντινή, στη Γουατεμάλα, στην Αλβανία, στο Βέλγιο και στην Ισπανία.
Η έμπνευση από ένα video clip
Η καμπάνια λειτούργησε άμεσα καθώς χάρη σε αυτή την προσπάθεια εντοπίστηκαν δύο παιδιά: μια έφηβη από την Αγγλία και ένα παιδί από το Βέλγιο που «εμφανίστηκαν» στις μεταγραφές του Μερτ Τσετίν και του Ντάβιντε Τσαπακόστα. Και οι επιτυχίες του εγχειρήματος συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
Great news 🤩
A Polish child featured in our video to announce the signing of Eldor Shomurodov has been found safe and well! ♥️ #ASRoma pic.twitter.com/6GVRRvw3G8
— AS Roma English (@ASRomaEN) August 26, 2021
«Η ιδέα για το νέο τρόπο ανακοίνωσης των μεταγραφών προέκυψε όταν διάβασα ένα άρθρο για την 25η επέτειο του βίντεο των Soul Asylum, Runaway Train (σ.σ.: το 1993 η αμερικάνικη μπάντα κυκλοφόρησε το τραγούδι Runaway Train και στο βίντεο κλιπ τα μέλη του συγκροτήματος παρουσίαζαν καρτέλες με ονόματα και φωτογραφίες εξαφανισμένων παιδιών).
Σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι παρόμοιο χρησιμοποιώντας σήμερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», ανέφερε ο επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού της Ρόμα Πολ Ρότζερς.
Συνεργασία της Super League με το Χαμόγελο του παιδιού
Η ιδέα της Ρόμα δεν έμεινε στην… Ιταλία. Από φέτος, οι ομάδες της Super League συνεργάζονται με το Χαμόγελο του παιδιού και σε κάθε ανακοίνωση, αναφέρεται ο τρόπος που μπορεί να βοηθήσει ο καθένας στην εξεύρεση ενός εξαφανισμένου παιδιού.
Το βήμα παραπάνω του ΠΑΟΚ
Ο ΠΑΟΚ την Τετάρτη προχώρησε ένα βήμα παραπάνω, καθώς εγκαινίασε μια ξεχωριστής σημασίας συνεργασία με τον ICMEC (International Centre for Missing & Exploited Childred) και τη Ρόμα για τη συμμετοχή στην καμπάνια Football Cares που ξεκίνησε με την πρωτοβουλία του ιταλικού συλλόγου.
Ο ΠΑΟΚ, μέσω του PAOK Action, πλέον αποτελεί ενεργό μέλος αυτής της ενέργειας σε συνεργασία με τη Super League αλλά και το «Χαμόγελο του Παιδιού».
Και στην ανακοίνωση της απόκτησης του Τσούμπα Άκπομ, υπάρχει μια φωτογραφία ενός εξαφανισμένου παιδιού, αλλά και ο τρόπος επικοινωνίας, σε περίπτωση που κάποιος γνωρίζει κάτι. Το ίδιο έγινε και την Παρασκευή στην ανακοίνωση της απόκτησης του Σίντκλεϊ Φερέιρα από τον «Δικέφαλο του Βορρά», που καθιερώνει τον συνδυασμό ανακοίνωσης μεταγραφών με αναρτήσεις εξαφανισμένων παιδιών.
Let's help Jonathan, Hoang, Zakheli and Owen to go back home! @ICMEC_official @cakpom #BringJonathanHome –https://t.co/soRFcl5SNd#BringHoangHome – https://t.co/Yw6XHEzQTM#BringZakheliHome – https://t.co/aEwGOpjEG6#BringOwenHome – https://t.co/QS1y8sIxOq pic.twitter.com/48LqAIzpEl
— PAOK FC (@PAOK_FC) August 25, 2021