Με τον πιο ευθύ τρόπο η Τουρκία προσπάθησε να αμφισβητήσει την ελληνική δικαιοδοσία νοτίως της Κρήτης, κατά την επιχείρηση διάσωσης μεταναστών που επέβαιναν σε ιστιοφόρο το οποίο εξέπεμψε σήμα κινδύνου 50 ναυτικά μίλια από την Κάσο, εντός του FIR Αθηνών και οριοθετημένης ελληνική περιοχής έρευνας και διάσωσης.
Το ναυάγιο έγινε το βράδυ της Πέμπτης. Από τους επιβαίνοντες διασώθηκαν 37 άτομα, κάποια από τα οποία κρατιούνταν από σανίδες. Ανασύρθηκαν επτά σοροί, ενώ υπάρχουν και 8 αγνοούμενοι.
Το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου με αναρτήσεις στο Twitter επιχειρεί να αναδείξει τις τουρκικές ευθύνες για αυτή τη «νέα αχρείαστη τραγωδία» στο Αιγαίο.
«Η Τουρκία πρέπει να παίρνει πιο σοβαρά τις διεθνείς της υποχρεώσεις» υπογραμμίζει, συμπληρώνοντας πως από τις αρχές του 2021 η Ελλάδα έχει διασώσει εκατοντάδες μετανάστες που επιχειρούν να διασχίσουν τη θάλασσα από τα τουρκικά παράλια.
Yesterday the @HCoastGuard rescued 37 #migrants in this operation in the Aegean – some were found floating on boards in the sea of Crete (1/3) pic.twitter.com/PfTCLVCxrx
— Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου (@migrationgovgr) July 23, 2021
At least 7 people died, and several more are missing – #Turkey must take its international obligations more seriously – in 2021 #Greece has rescued hundreds of #migrants crossing from Turkey (2/3) pic.twitter.com/Fk5x7DH9eP
— Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου (@migrationgovgr) July 23, 2021
This needless tragedy is what happens when #Turkey fails to act against the criminal gangs and prevent these perilous crossings – it must stop (3/3) pic.twitter.com/Mv5t3fiooj
— Υπουργείο Μετανάστευσης & Ασύλου (@migrationgovgr) July 23, 2021
Το πρώτο εμπορικό πλοίο που έσπευσε στην περιοχή του ναυαγίου ήταν το τουρκικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας «ARAL», το οποίο περισυνέλεξε 32 άτομα (Ιρακινοί, Ιρανοί, Αφγανοί κλπ). Οι δύο τουρκικές φρεγάτες που έσπευσαν κάλεσαν τα παραπλέοντα πλοία να μεταπέσουν στη συχνότητά τους, για να αναλάβουν το συντονισμό της επιχείρησης.
Ωστόσο, όπως αναφέρει το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή, «καθ’ όλη τη διάρκεια της επιχείρησης τα παραπλέοντα εμπορικά πλοία αγνόησαν τις κλήσεις των τουρκικών φρεγατών και ενήργησαν σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΚΣΕΔ (Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης), το οποίο καθόρισε ως συντονιστή (ON SCENE COMMANDER) αρχικά το εμπορικό πλοίο “HANSA LIMBURG” σημαίας Λιβερίας, ακολούθως το εμπορικό πλοίο “MARVEA” σημαίας Μάλτας και από πρωί της Παρασκευής το “ISHIZUCKI STAR” σημαίας νησιών Μάρσαλ».