Μαθητής τουρκικής και γαλλικής καταγωγής που ζει στην ανατολική Γαλλία, φέρεται να κατήγγειλε ότι ανακρίθηκε από πράκτορες των γαλλικών μυστικών υπηρεσιών, επειδή είναι αρνητής της Γενοκτονίας των Αρμενίων ενώ «απειλήθηκε και από τη διεύθυνση του σχολείου του». Την περίεργη είδηση με τις πολλές ασάφειες, μετέδωσε το τουρκικό πρακτορείο Anadolu (AA) και η τουρκική εφημερίδα Daily Sabah στην αγγλόφωνη έκδοσή της επικαλούμενη το AA.
Τα δημοσιεύματα αναφέρουν πως στις 2 Ιουνίου ο «Αλτάι», όπως κατονομάζεται ο μαθητής, αμφισβήτησε τα όσα είπε ο καθηγητής του για τη Γενοκτονία των Αρμενίων στο μάθημα της ιστορίας, σε σχολείο της περιοχής Βουργουνδία-Φρανς-Κοντέ.
Ο καθηγητής, σύμφωνα με τον υποτιθέμενο μαθητή, «σπατάλησε μία από τις δύο ώρες ιστορίας για να μιλήσει για τη Γενοκτονία των Αρμενίων. Δεν μπορούσα να συγκρατηθώ και ήρεμα τον ρώτησα: “Υπάρχει κάποιο αποδεικτικό στοιχείο;”», είπε ο Αλτάι. «Αυτό εξαγρίωσε τον καθηγητή που είπε στον μαθητή ότι δεν μπορεί να αρνείται τα γεγονότα», σημειώνει η εφημερίδα.
Αρχικά, γράφει η Daily Sabah, η διεύθυνση του σχολείου κάλεσε τον πατέρα του Αλτάι, σε συνάντηση στις 4 Ιουνίου. Εκεί τον ενημέρωσαν πως ο γιος του «αρνείται τη Γενοκτονία των Αρμενίων και κινδυνεύει με ένα χρόνο φυλάκιση. Ωστόσο η οικογένεια ψάχνοντας ανακάλυψε πως δεν ποινικοποιείται η άρνηση της επονομαζόμενης Γενοκτονίας των Αρμενίων», αναφέρει το δημοσίευμα. Ο πατέρας είπε στη διεύθυνση του σχολείου ότι «στη Γαλλία υπάρχει ελευθερία έκφρασης και πως το σχολείο δεν μπορούσε να περιορίσει το παιδί του».
Στις 9 Ιουνίου, πάντα σύμφωνα με την Daily Sabah, οι μυστικές υπηρεσίες της Γαλλίας κάλεσαν τον Αλτάι προκειμένου να απαντήσει στην κατηγορία για «άρνηση της γενοκτονίας» ωστόσο «τον ρώτησαν για τον εξτρεμισμό και τη μουσουλμανική ταυτότητά του. Παρόλο που οι πράκτορες ήταν ευγενικοί και του είπαν ότι δεν διέπραξε έγκλημα, του έκαναν ερωτήσεις για την οικογένειά του, του πήραν τους κωδικούς του για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και του έκαναν ερωτήσεις σχετικές με τη θρησκεία».
Ο μαθητής φέρεται να δήλωσε πως υπέστη ψυχολογικό τραύμα, πως δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί στα μαθήματά του και πως περνάει μια περίοδο άγχους.
Το περιστατικό δεν έχει επιβεβαιωθεί από άλλες ευρωπαϊκές πηγές.