«Δεν είχαν ιδιαίτερη δυσκολία τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, ενώ υπήρχε σαφής σύνδεση των θεμάτων με την επικαιρότητα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η φιλόλογος καθηγήτρια του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Αγίου Δημητρίου Σίσσυ Κωνσταντάρα.
Τα θέματα, εξήγησε, συμφωνούσαν με τα πρότυπα διαγωνίσματα που είχε δώσει το υπουργείο.
Όσον αφορά το κριτήριο αξιολόγησης, αποτελείται από τρία κείμενα, εκ των οποίων τα δυο από τον ημερήσιο Τύπο και το τρίτο από το ποίημα του Γκάτσου.
Το θέμα της έκθεσης αφορά τις δεξιότητες και τα εφόδια για το μέλλον. Οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε δυο ερωτήματα: το πρώτο αφορά τα απαραίτητα εφόδια, με τα οποία οι σύγχρονοι νέοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες για το μέλλον και το δεύτερο, με ποιες συγκεκριμένες δράσεις μπορούν οι νέοι να βελτιώσουν τον κόσμο. Το θέμα της έκθεσης χαρακτηρίζεται από την Σίσσυ Κωνσταντάρα «βατό» και εξηγεί, πως τα παιδιά θα μπορούσαν να απαντήσουν στοχευόμενα και αποτελεσματικά χρησιμοποιώντας πληροφορίες από τα κείμενα 1 και 2.
Επομένως, οι εκφωνήσεις των ασκήσεων δεν προκάλεσαν κάποια έκπληξη, προσθέτει η φιλόλογος. Αυτό που μπορεί να δυσκολέψει τους μαθητές είναι το θέμα Α1, όπου τους ζητήθηκε «να γίνει η περίληψη από τον ευθύ λόγο». Επίσης, στο Γ’ θέμα χρειαζόταν «ψυχραιμία και εξάσκηση» για να απαντήσουν.
Σε γενικές γραμμές τα ερωτήματα ήταν εύκολα και ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να τα γράψει, καταλήγει η Σίσσυ Κωνσταντάρα.
Μ. Κιάου