Σε εξέλιξη βρίσκονται οι προσπάθειες εξεύρεσης του υποβρυχίου της Ινδονησίας που τα ίχνη του έχουν χαθεί από το πρωί της Τετάρτης, όταν αυτό συμμετείχε σε ασκήσεις στη θαλάσσια ζώνη ανοικτά του Μπαλί. Τα 53 μέλη του πληρώματος που επιβαίνουν στο υποβρύχιο διαθέτουν οξυγόνο μέχρι το Σάββατο, όπως ανακοίνωσε ο επιτελάρχης του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας.
Εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας δήλωσε ότι δεν έχουν εντοπιστεί σημάδια από το 44 ετών υποβρύχιο KRI Nanggala-402
Στη διάρκεια εναέριας αναζήτησης εντοπίστηκε πετρελαιοκηλίδα κοντά στο σημείο όπου είχε καταδυθεί το υποβρύχιο και δύο πλοία με σόναρ έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή για να συμμετάσχουν στις έρευνες, πρόσθεσαν αξιωματούχοι.
Η Ινδονησία ζήτησε διεθνή βοήθεια και πολλές χώρες, όπως η Σιγκαπούρη, η Αυστραλία και η Ινδία δήλωσαν πρόθυμες να συμμετάσχουν στις έρευνες, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας.
Όταν ρωτήθηκε για τις πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες εντοπίστηκε κίνηση κάτω από το νερό, ο εκπρόσωπος του Πολεμικού Ναυτικού, ναύαρχος Τζούλιους Βιτζοτζόνο απάντησε ότι, με βάση τις πληροφορίες που έχουν μέχρι στιγμής, το υποβρύχιο δεν έχει εντοπιστεί ακόμη, ενώ δεν έχει γίνει καμία επαφή με το πλήρωμά του.
Νωρίτερα ο ίδιος είχε δηλώσει στον τηλεοπτικό σταθμό KompasTV ότι το υποβρύχιο που κινείται με ντίζελ και ηλεκτρικές μπαταρίες μπορεί να παραμείνει σε βάθος 200-250 μέτρων. «Οτιδήποτε άλλο μπορεί να αποβεί μοιραίο, επικίνδυνο», τόνισε.
Σε ανακοίνωσή του την Τετάρτη το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας επεσήμανε: «Είναι πιθανό στη διάρκεια της κατάδυσης να σημειώθηκε μπλακ άουτ με συνέπεια να χαθεί ο έλεγχος και να μην μπορούν να γίνουν διαδικασίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων και το υποβρύχιο να πέσει σε βάθος 600-700 μέτρων».
Η θάλασσα στην περιοχή είναι πιο ρηχή σε σχέση με άλλα σημεία του αρχιπελάγους όμως το βάθος της μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.500 μέτρα.
Το 1.395 τόνων KRI Nanggala-402 κατασκευάστηκε στη Γερμανία το 1978, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της γραμματείας του ινδονησιακού υπουργικού συμβουλίου, και υποβλήθηκε σε διετή διαδικασία επισκευής στη Νότια Κορέα, η οποία ολοκληρώθηκε το 2012.